صنعت هنر نقش بسزایی در توسعه اقتصاد دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، سید ناصرموسوی لارگانی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره کم توجهی به اقتصاد هنر به خبرگزاری صبا گفت: صنعت هنر نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد و اشتغال کشور دارد، اما متاسفانه تا کنون در این زمینه، نه از طرف دولت و نه مجلس طرحی مبنی بر اقتصاد هنر ارائه نشده است.
وی عنوان کرد: صنعت هنر شامل ابعاد و اشکال مختلف است و تنها مختص حوزه های بازیگری، موسیقی و تئاتر نیست ،بلکه هنر تجسمی نیز شامل حرفه هنر می‌شود. از این رو توسعه صنعت هنر به منظور تنوع بخشیدن به منابع رشد اقتصادی، درآمدهای ارزی و همچنین ایجاد فرصت‌های مختلف شغلی در کشور، از اهمیت دو چندانی برخوردار است و می طلبد که هم دولت و مجلس در این زمینه ورود و برنامه ریزی کنند.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار ورود دولت به اقتصاد هنر، گفت: دراین راستا دولت باید برای زمینه‌های اقتصادی و درآمد زا لایحه‌ ای ارائه کند. اگر دولت در این زمینه اقدامی نکرد می‌توان از طریق طرح فوریتی از سوی تعدادی از نمایندگان به مجلس ابلاغ کرد.
با توجه به اینکه این طرح مغفور مانده است، باید نظارت ها از سوی مرکز پژوهش های علمی و کارشناسان خارج از مجلس صورت گیرد و یک طرح جامع و تاثیرگذاری ارائه دهند.

منبع: صبا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد