آغاز ۱۲۵میلیون تومانی «صد اثر صد هنرمند» بیست‌وپنجم

به گزارش فناوری فرهنگی،در روز افتتاحیه ۳۵ کار در مجموع به قیمت ۱۲۵میلیون تومان به فروش رسید که به گفته لیلی گلستان ۷۰درصد این آثار متعلق به جوانان بود.

در این نمایشگاه که ۲۵۷ اثر به خریداران آثار هنری پیشنهاد شده؛ کارهایی با قطع‌‌های متنوع در ابعاد بسیار کوچک تا آثار ۱۰۰ در ۷۰ در سبک‌‌های مختلف هنری روی دیوار است

شاید بخش هیجان‌‌انگیز این نمایشگاه آن‌جاست که در مقابل در ورودی آثاری کمتر دیده‌شده از هنرمندان مدرنیست و بنام ایرانی به چشم می‌خورد؛ کارهایی از علی ترقی‌جاه، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، رضا مافی، فرح اصولی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر، سیاوش کسرایی و دو اثر بسیار منحصربه‌فرد در قطعی کوچک از محمد احصایی که مخاطب را همان دم در ورودی میخکوب می‌کنند؛ این کارها از ۹میلیون تومان تابلوی کوچکی از فرح اصولی شروع می‌شود و تا اثر ۸۰میلیون‌تومانی کلانتری پیش می‌رود.

دیگر آثار ارزشمند این دیوار با قیمت‌‌های متنوع ۲۵، ۳۰،۳۵،۴۰ و ۴۵میلیون تومان در معرض دید است.

مجسمه‌‌ها بخش جذاب «صد اثر صد هنرمند» بیست‌وپنجم است که کارهایی از هنرمندان سرشناس ایرانی همچون ژازه تباتبایی، محمدحسین عماد، رضا قره‌باغی و دیگران با قیمت‌‌های مناسب دوونیم‌میلیون تومان تا هشت‌میلیون تومان ارائه می‌کند.

اما روی دیوار سمت چپ گالری گلستان؛ دیواری که پشت میز معروف لیلی گلستان است، آثار گران‌قیمت نمایشگاه به تماشا گذاشته شده است. ابتدا دو کار که گران‌ترین آثار این دوره هستند جلوه‌گری می‌کنند تابلوهای آیدین آغداشلو و فرامرز پیلارام که هر یک ۹۰میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند و همسایه اثری کمتر دیده‌شده از مسعود عربشاهی هستند.

روی همین دیوار عکسی متفاوت از عباس کیارستمی که تصویری از یک دشت و زمین کشاورزی را به ثبت رسانده با قیمت یک‌میلیونوپانصدهزار تومان به علاقه‌مندان به این هنرمند پیشنهاد شده است.

در این نمایشگاه آثار هنرمندان جوان بسیاری به چشم می‌خورد که در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت و نامدار آثارشان ارائه شده و با قیمت‌‌هایی متنوع به فروش می‌رسد. آثار این هنرمندان که روی دیوار سمت راست گالری برای فروش گذاشته شده است با آثاری از قطع کوچک با قیمت سیصدهزار تومان آغاز می‌شود. بیشتر آثار قرار گرفته روی این دیوار از لحاظ تصویری ساختاری آبستره دارند.

در میان این تابلو‌‌ها آثاری سورئالیستی که نشان‌دهنده فضاهایی غیرواقع است نیز به نمایش درآمده‌اند.

قیمت این آثار از هشتصدهزار تومان تا یک‌میلیون‌وپانصدهزار تومان است و نام بسیاری از هنرمندان جوان در آن به چشم می‌خورد که برخی امضایشان تثبیت شده و بسیاری برای اولین‌بار در این نمایشگاه خود را به مردم و خریداران آثار هنری ارائه کرده‌اند.

در دیوار انتهایی گالری گلستان نیز آثار دیگری از هنرمندان جوان در قطع‌‌های بزرگ‌تر به نمایش گذاشته شده که بیشتر با تکنیک‌‌های آبرنگ و رنگ‌روغن روی بوم یا کاغذ شکل گرفته و موضوع بیشتر این آثار طبیعت و مناطق روستایی است که دو تا سه‌میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده‌اند.

یکی از نکات قابل‌توجه این نمایشگاه اختصاص دیواری از گالری گلستان به هنرمندان شهرستانی به‌خصوص هنرمندانی از شهر اصفهان است که همه زیرمجموعه‌ای فرهنگی و هنری به نام «لوتوس» فعالیت می‌کنند.

در این بخش از نمایشگاه آثار متنوعی از مینی‌مالیستی تا فیگوراتیو و انتزاعی که هرکدام پوشش‌دهنده یک نوع ذائقه هنری است با قیمت‌‌های بین یک‌ونیم تا چهارمیلیون تومان به نمایش گذاشته شده است.

بیست‌وپنجمین «صد اثر صد هنرمند»، جمعه سی‌ام تیرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک۳۴ آغاز به کار کرد و تا ٢۵مرداد هر روز از ۴ تا ٨عصر دایر است و تنها روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهد بود.

منبع: صبا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد