حرکت روبه‌رشد صنعت گردشگری شتاب می‌گیرد

به گزارش فناوری فرهنگی، جلسه تودیع مرتضی رحمانی‌موحد و معارفه سیدهادی قره‌سید رومیانی به‌عنوان سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز یکشنبه ۱ مرداد ۹۶، با حضور فاطمه کرباسی مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پوریا سوری رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، محمدرضا روشناسان مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات سازمان میراث‌فرهنگی، و مدیران و کارمندان معاونت گردشگری در سالن خلیج‌فارس این معاونت برگزار شد.

میرهادی قره‌سید رومیانی، سرپرست معاونت گردشگری، هم در این جلسه گفت: «خوشحالم که توفیق دارم در این معاونت باشم و از حسن‌نظر دکتر احمدی‌پور تشکر می‌کنم.»

او افزود: «ایام تغییر و تحولات دارد. برای آقای دکتر رحمانی‌موحد آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم در تمام ارکان زندگی موفق و مؤید باشد.»

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: «امروز پیشران اقتصادی کشور به گردشگری بستگی دارد. باید بدانیم و درک کنیم که برای این صندلی و مقامی که به ما رسیده است چه بهایی پرداخته شده تا بتوانیم وظیفه و مسئولیت خود را به‌درستی انجام دهیم.»

او افزود: «باید اهمیت و بهای این هزینه‌ها را که برای ما شده است بدانیم تا بتوانیم به ندای توسعه و رشد اقتصادی پاسخ بدهیم.»

رومیانی تصریح کرد: «از همکارانم در معاونت مجلس، حقوقی و امور استان‌ها که در این مدت با من همکاری داشته‌اند تشکر می‌کنم. روزی که من به این معاونت رفتم، دوستان از من پرسیدند که شما چند نفرید؟ گفتم یک نفر هستم و به‌کمک شما نیاز دارم. ما برای دستیابی به اهداف بالادستی نظام باید به باور عمومی دست پیدا کنیم. باید همدیگر را باور کنیم تا در مجموعه سازمان میراث‌فرهنگی نقش خودمان را درست و به‌جا ایفا کنیم.»

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «امروز توجه کل کشور از مناظرات انتخاباتی گرفته تا سخنان مقام معظم رهبری و اهداف دولت، به حوزه گردشگری افزایش یافته و باید به این جریان که درخصوص گردشگری به‌وجود آمده پاسخ بدهیم.»

او ادامه داد: «ما در معاونت گردشگری بهترین کارشناسان و کارمندان را داریم که همه آن‌ها درخواست دارند باورشان کنیم و از سوابق آن‌ها برای دستیابی به اهداف استفاده کنیم.»

رومیانی تصریح کرد: «رئیس سازمان میراث‌فرهنگی اعتقاد دارد که باید چرخی که با تلاش و فعالیت همکاران این معاونت و دکتر رحمانی‌موحد به‌حرکت درآمده است با سرعت بیشتری مسیر خود را ادامه دهد. تقویم گردشگری کشور باید مشخص شود و آسیب‌شناسی و مطالعات فعالیت‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.»

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: «آسیب‌شناسی عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و امکانات، رویدادها و جشنواره‌هایی که برگزار شده است، باید با جدیت پیگیری شود تا در آینده بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را از رویدادها داشته باشیم.»

او گفت: «معضلات و مشکلات حوزه گردشگری در حوزه قوانین و مقررات برطرف شده و امیدواریم با اقداماتی که انجام گرفته، حرکت روبه‌جلوی صنعت گردشگری شتاب بیشتری بگیرد.»

معاونت گردشگری نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و افزایش تولید ایفا کند

فاطمه کرباسی، مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: «آقای دکتر رومیانی در وظیفه و مسئولیت خودشان در این مدت موفق بوده‌اند و با توجه به این سوابق درخشان این مسئولیت جدید به ایشان سپرده شده است.»

او افزود: «خدا را شاکریم که در این نظام زندگی و کار می‌کنیم. به‌سهم خودم و به‌نمایندگی از جانب دکتر احمدی‌پور از تمام افرادی که سالیان سال در این معاونت تلاش کرده‌اند تقدیر می‌کنم. همچنین از دکتر رحمانی‌موحد به‌دلیل تلاش‌هایی که در این چهار سال برای دستیابی به اهداف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.»

کرباسی اضافه کرد: «آقای دکتر رومیانی امروز جزو مجموعه سازمان میراث‌فرهنگی هستند و در معاونت خودشان عملکرد مثبت و قابل‌قبولی داشته‌اند. امیدوارم توفیق داشته باشند و در سرپرستی معاونت گردشگری هم موفق باشند. معاونت گردشگری باید در سالی که به‌نام تولید و اشتغال نام‌گذاری شده، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و افزایش تولید ایفا کند.»

منبع: مهر

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد