نگاه ویژه به ظرفیت استان‌ها در بومی‌سازی صنعت مد/ محدودیتی نداریم

به گزارش فناوری فرهنگی، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، برپایی نمایشگاه‌های استانی در حوزه مد و لباس را راهی برای ارتقای این صنعت دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها، از ابتدای سال جاری تاکنون، آن هم به همت کارشناسان فعال در ادارات کل ارشاد استان‌ها نشان می‌دهد که ما قائل به اولویت‌بندی جغرافیایی برای بهبود شرایط حاکم بر صنعت پوشاک کشور نیستیم و انتشار اخبار  مربوط به برپایی نمایشگاه‌های استانی مد و لباس در شهرهایی چون زنجان، سمنان، قزوین و اراک و دیگر شهرها و نمایش توانمندی‌های طراحان و تولیدکنندگان در سراسر کشور، بی شک از ارکان ترغیب و تشویق طراحان است تا به ارایه ایده‌های نوین جهت دست یابی به الگوهای مناسب در مد و لباس اسلامی- ایرانی بپردازند.

به گفته دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک و منسوجات اسلامی- ایرانی و ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش بومی می‌تواند از نتایج نمایشگاه های استانی مد و لباس باشد.

قبادی، تمامی استان‌ها را در استفاده از محصولات ایرانی، سهمیم دانست و افزود: نگاه ویژه برای بومی‌سازی صنعت مد، بیش از هر عامل دیگری بر این مهم تأکید دارد که تمامی استان‌های کشور، در کنار پایتخت، باید به تحقق شعار «با افتخار ساخت ایران» پی برده باشند و بکوشند که تابلوی برندهای متعلق به منطقه خود را بر سر در فروشگاه‌ها نصب کنند.

وی به این که برگزاری نمایشگاه‌های استانی، راهی برای ارتباط بیشتر طراحان و تولیدکنندگان پوشاک است، اشاره و بیان کرد: همت برای برپایی این نمایشگاه‌های استانی با تشویق و ایجاد انگیزه از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جریان‌ساز رویدادی فرهنگی و هنری است که با هم‌افزایی تمامی نیروها می‌تواند زمینه‌های تعامل بیشتر طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات مد و لباس را افزایش دهد.

به گفته قبادی، اداره کل ارشاد استان‌ها هم باید به‌عنوان یکی از متولیان اصلی ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و حمایت از آثار فاخر هنرمندان در عرصه مد و لباس در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری گام بردارند و از همین دریچه، زمینه‌ساز تحقق شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» باشند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، لباس ر ا یک محصول مهم فرهنگی دانست و افزود: براساس قانون و آموزه‌ها، لباس، چه داخلی باشد چه خارجی، یک محصول فرهنگی است. از این رو ما با ورود برخی از نمونه‌های مبتذل که با فرهنگ ما هماهنگی ندارند، دچار چالش می‌شویم. پس من براساس سلیقه شخصی خودم نمی‌توانم هنرنمایی کنم  و ناچارم به نظام ارزشی کشور توجه داشته باشم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد