نخستین پایانه صادراتی صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، بهمن نامور مطلق  به ضرورت وجود فضاهای بیشتر به صنایع دستی اشاره و بیان کرد: ما همواره عنوان کرده‌ایم که فضاها می‌توانند در مدیریت حوزه به ما کمک کنند و ما به گالری، شوروم، موزه و یک پایانه نیاز داریم. خوشبختانه، در حال حاضر، تا حدی به نیازهای ما پاسخ داده شده؛ ما امروز خانه بهزاد را داریم که به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده؛ از سوی دیگر، نیمی از عمارت کوشک به فعالیت‌های برون مرزی در حوزه صنایع دستی تعلق گرفته و به دبیرخانه منطقه‌ای شورای جهانی تبدیل شده است.

معاون صنایع‌دستی کشور، افتتاح گالری ملی را یکی از اقدامات مثبت درارتباط با معرفی صنایع دستی دانست و افزود:ما این گالری را در مجموعه فرهنگی- هنری سعدآباد افتتاح کردیم تا نوآوری‌هایی که در زمینه صنایع‌دستی اتفاق می‌افتد را به نمایش بگذاریم. البته دوست داشتیم این گالری در مرکز شهر و جایی مثل خیابان کریمخان باشد اما تنها فضای موجود برای ما همین گالری فعلی بود که گرچه بزرگ نیست اما در شرایط فعلی، فضای خوبی برای انجام کارهای ترویجی خوب است.

نامورمطلق از شکل گیری نخستین پایانه صنایع‌دستی خبر داد و گفت: یک انبار بزرگ در جاده قدیم کرج در اختیار ما قرار گرفته که بزرگ است و چند هزار متر ظرفیت دارد. از سوی دیگر نزدیک فرودگاه است و می‌تواند به پایانه صادراتی تبدیل شود.

او همچنین به ضرورت وجود یک شوروم اشاره و بیان کرد: وقتی یک هیئت تجاری به ایران می‌آید، ما نمی‌دانیم این افراد را کجا ببریم تا با انواع مختلف صنایع‌دستی ایران آشنا شوند؛ البته قرار است با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی، فروشگاه صنایع‌دستی که در خیابان ویلا و در مجاورت ساختمان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران قرار داشت و به بخش خصوصی اجاره داده شده بود را در اختیار بگیریم و به شوروم ملی تبدیل کنیم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد