رییس مرکز صبا منصوب شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، توجه به فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی اصلی‌ترین ماموریت این مرکز در حکم معاون رییس سازمان در امور سیماست.

همچنین دکتر میرباقری بر بهره‌گیری از نظرات متخصصان تعلیم و تربیت اسلامی و اهل هنر معرفت و سود جستن از فناوری نوین انیمشن‌سازی در تولید برنامه‌هایی فاخر و تاثیرگذار تاکید کرده و خواستار تدوین برنامه پنج ساله مرکز با توجه به «افق رسیدن مرکز صبا به عنوان قطب تولید و انیمیشن در منطقه و تاثیرگذار در جهان شد.

وی همچنین استفاده بهینه از ظرفیت فکری، هنری و فنی بخش خصوصی را از اولویت‌ ‌های تولید انیمیشن دانست و خواستار توجه جدی به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و نیز شناساندن قهرمانان اسلامی و ایرانی به کودکان و نوجوانان در قالب پویانمایی شد.
تولید شخصیت‌های جدید پویانمایی و کوشش برای شاخص (برند) شدن آنها از دیگر نکاتی است که معاون سیما بر آن تاکید کرده و تقویت مزیت اقتصادی برندها یکی از وظایف این مرکز دانست. وی همچنین افزایش حجم تولید انیمیشن داخلی و تغییر نسبت سهم آثار داخلی به خارجی در شبکه‌های سیما را از اهم وظایف مرکز دانست.

دکتر میرباقری از زحمات مرتضی شمسی در طول مدیریت این مرکز قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد