تالار محراب نیازمند توجهات مداوم است

به گزارش فناوری فرهنگی، ابراهیم گله‌دارزاده رئیس مجموعه تئاتر محراب  در خصوص برنامه‌های اجرایی شده در راستای مرمت و بازسازی این مجموعه بیان کرد: «باتوجه به اینکه تئاتر محراب سالن‌های قدیمی دارد، نیازمند توجهات مداوم و عملیات مرمتی و ترمیمی است. از آغاز سال تاکنون نمای آسیب‌دیده و مخدوش مجموعه مرمت شده است و تاج سالن نیز تخریب شده بود و وضعیت خطرناکی داشت، نوسازی شد.»

وی عنوان کرد: «همچنین تعداد زیادی از صندلی‌های مجموعه که آسیب دیده بودند تعمیر و قابل استفاده شده‌اند. سیستم هوا و تهویه و نور مجموعه نیز به طور کامل نوسازی شد.»

وی در صحبتهایش به تزریق چند مرحله‌ای بودجه برای مرمت مجموعه تئاتر محراب و همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنانش برنامه‌های آینده مجموعه تئاتر محراب را تشریح کرد.

رئیس تئاتر محراب اظهار کرد: «طبق وعده‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران چیزی حدود 250 میلیون تومان برای مرمت مجموعه تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.»

وی در خصوص اولویت‌ها در بحث مرمت نیز تاکید کرد: «اولویت اول، سالن قابل حملی است که در حیاط مجموعه با ظرفیت 200تا 400 نفر وجود دارد که البته به کارهای تجربی اختصاص داده شده است. طبق صحبت‌ها و توافقات پیشین با شهرداری قرار است سقف سبک و متحرکی به این سالن اضافه شود. همچنین ایجاد اتاق فرمان و سیستم نور قابل کنترل و تجهیزیات صوتی از دیگر برنامه‌های این سالن است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سالن کوچک تعویض صندلی‌ها، در سالن بزرگ تغییر صندلی و تجهیز سیستم صوتی در دستور کار قرار گرفته است و مرمت فضا بیرونی و پلاتوها تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.»

در خصوص اجراهای مجموعه تئاتر محراب گفت: «با توجه به پایان اجرای دو نمایش «جای خالی من» کاری از رضا راد و «زال و رودابه» به کارگردانی شهناز روستایی، سه اثر نمایشی از هفته آینده در مجموعه تئاتر محراب روی صحنه می‌روند. نمایش «جک و لوبیای سحرآمیز» به کارگردانی علیرضا دهقانی هر شب ویژه قشر کودک و نوجوان در ساعت 18 اجرا می‌شود. این اثر نمایشی تا پیش از جشنواره بین‌المللی آیینی سنتی روی صحنه خواهد رفت.»

وی در ادامه بیان کرد: «اجرای «برج‌های خاموش» به کارگردانی زهرا شایان‌فر و نمایش «نیرنگ باز» به عنوان نمایشی ایرانی که به شیوه سیاه بازی اجرا می‌شود با کارگردانی از علیرضا ترامشلواز اواخر هفته آینده روی صحنه خواهند رفت.»

رئیس مجموعه تئاتر محراب ضمن اشاره به امکانات اضافه شده به این مجموعه تصریح کرد: «از 4 سال گذشته تاکنونکه تسهیلات رفاهی چون پارکینگ، کافه برای مخاطب ایجاد شده و همچنین با تداوم اجراها و ارتقای سطح کیفی نمایش‌ها با رشد 300 درصدی مخاطب روبه‌رو بوده‌ایم.»

منبع:آنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد