اولین بازارچه صنایع‌دستی در قلب تهران را روز به روز تقویت می کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ افتتاحیه کافه گالری صنایع دستی با حضور پویا محمودیان، فریدون میرزالو مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری؛ علی‌محمد سعادتی قائم مقام شهرداری منطقه ١٢ و جمعی از مدیران این معاونت و علاقه مندان حوزه صنایع دستی در بازارچه عودلاجان افتتاح شد.

پویا محمودیان در مراسم افتتاحیه این کافه گالری گفت: در حال رایزنی با معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای هدایت گردشگران به بازارچه عودلاجان هستیم تا تورلیدرها بتوانند گردشگران را برای خرید به سمت این بازارچه هدایت کنند. تمام تلاش ما این است که اولین بازارچه صنایع‌دستی در قلب تهران را نگه داریم و بتوانیم روزبه‌روز آن را تقویت کنیم.

وی عنوان کرد : برای چنین پیشرفتی نیاز به تبلیغات و رویدادهای مهم داریم و به نظر من کافه‌گالری‌ای که امروز بازگشایی شد می‌تواند به اهداف ما برای رونق اودلاجان کمک شایانی کند.

محمودیان ادامه داد : گرچه به‌نظر من باید چنین مکان‌هایی در آینده بیشتر افتتاح شوند تا بازارچه صنایع‌دستی با هدفی که در نظر داریم نزدیک‌تر شود. از مدیران این کافه گالری، کسبه بازارچه، همکارانم در میراث‌فرهنگی و نیز شهرداری تشکر می‌کنم که با تمام سختی‌ها این پروژه را ادامه داده‌اند. فعالیت اهل رسانه برای شناساندن این بازارچه از امروز بیشتر خواهد شد و همه باید دست به دست هم برای افزایش آگاهی مردم نسبت به بازارچه اودلاجان تلاش کنیم.

علی‌محمد سعادتی قائم مقام شهرداری شهرداری منطقه ۱۲ تهران نیز در این مراسم گفت: بازارچه صنایع‌دستی اودلاجان برای ما آن‌قدر ارزش داشت که به افتتاح کافه‌ صراحی بیاییم و از آن بازدید کنیم. حدود ۱۰۰ سال بود که به بافت فرسوده اهمیتی داده نمی‌شد اما ما توانستیم با این بازارچه دائمی جانی دوباره به منطقه ۱۲ بدهیم.

او اینچنین بیان کرد: منطقه ۱۲ با مشکلاتی روبه‌رو بود و تصور بسیاری این بود که بی‌توجهی‌ها ادامه خواهد داشت اما با نگرشی متفاوت توانستیم راه گذشته را تغییر دهیم. یکی از همین تغییرات توجه و اهمیت و راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی اودلاجان است.

مدیرکل صادرات وبازرگانی معاونت صنایع دستی پس از افتتاح این فروشگاه از روند مرمت و بهسازی فروشگاه های این بازارچه نیز دیدن کرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد