از نوشت افزار جیب جیب رونمایی شد/چه راه‌هایی برای اسطوره سازی در ذهن کودکان و نوجوانان وجود دارد؟

به گزارش فناوری فرهنگی، مجتبی ظریفیان،کارگردان و بازیگر مجموعه انیمیشن “جیب جیب” گفت: مجموعه رئال انیمیشن “جیب جیب” یک کار کاملا ایرانی است و خدا را شکر نتیجه خوبی را با خود به همراه داشته که البته ما زمانی می توانیم بگوییم خوب کار شده که بینندگان رسانه ملی تاییدمان کنند که این اتفاق به لطف خدا افتاده است.

نوشت افزار جیب جیب
وی افزود: تهیه کنندگی برنامه “جیب جیب” را آزیتا رضایی یا همان “خاله رویا” که بچه ها می شناسند بر عهده دارد و من نیز به عنوان کارگردان و بازیگر این مجموعه فعالیت می کنم.

این کارگردان تلویزیون در خصوص چگونگی ساخت انیمیشن “جیب جیب” ادامه داد: تفاوت انیمیشن “جیب جیب” با دیگر انیمشن ها این است که تمام کارهای مربوط به آن را گروه خودمان انجام داده است، از کشیدن نقاشی و تبدیل آن به انیمیشن گرفته تا عروسک هایی که حضور داشتند را نیز خودمان شخصا طراحی و تولید کردیم.

ظریفیان اظهار کرد: این کار از سال 92 تا 96 زمان برده تا ساخته شود یعنی به مدت 4 سال، جیب جیب 52 قسمت است که هر کدام از این قسمت ها بین 7 تا 12 دقیقه است به همین خاطر زمان هر قسمت متفاوت است.

وی افزود: “جیب جیب” کاری محسوب می شود که کاملا مختص کودکان خردسال است و کمتر کاری این روزها ساخته می شود که کاملا برای خردسال ساخته شود.

نوشت افزار جیب جیب
این کارگردان تلویزیون در خصوص چگونگی تبلیغات برای انیمیشن ها و نوشت افزار ها در کشورهای دیگر تصریح کرد: اگر نگاهی به نوع تبلیغات کشورهای غربی بی اندازیم می بینیم که آنها برای اینکه برنامه ای را جا بی اندازند از کودک شروع می کنند، مثلا مانند باب اسفنجی ، مرد عنکبوتی و بتمن و خیلی شخصیت های دیگر را  به شکل خیلی قوی آن هم با بهترین صدا پیشه ها تبدیل به انیمیشن می کنند، سرانجام  وقتی انیمیشن حاصل خیلی به چشم جامعه آمد آن را وارد نوشت افزار،عروسک سازی و بازی های رایانه ای می کنند، به همین خاطر است که می بینید یک دفعه انیمیشنی که یک ماه است در کشورهای دیگر بیرون آمده فورا عروسک ها و نوشت افزارهایش در تمام کشورها پخش می شود و خریداری می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق نیز برای “جیب جیب” هم افتاد یعنی بعد از ساخته شدن و رفتن روی آنتن رسانه ملی با استقبال کودکان مواجه شد و “جیب جیب” از سال گذشته که روی آنتن رفته  تا به امروز ادامه داشته و خواهد داشت.

ظریفیان در خصوص رونمایی از نوشت افزار “جیب جیب” بیان کرد: بعد از اینکه توسط شرکت آزاده نوشت افزار جیب جیب رونمایی شد استقبال از آن تا حدی زیاد بود که طی رونمایی که از این نوشت افزار در نمایشگاه نوشت افزار داشتیم به سرعت دفتر مشق هایمان فروش رفت.

نوشت افزار جیب جیب

وی در خصوص اسطوره پردازی و انعکاس آن روی نوشت افزار ها افزود: اگر ما می خواهیم عکس یک اسطوره از خودمان را به روی نوشت افزار بیاورم به طور مثال مانند “شهید بابایی” بچه ها باید این شخصیت را اول به طور کامل بشناسند. باید یک انیمیشن قوی از این شخصیت و رشادت های وی ساخته شود تا بتوانیم وی را به بچه ها بشناسانیم و سرانجام بر روی نوشت افزارهایمان استفاده کنیم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: اگر کارهایی این چنینی در مورد شخصیت ها و اسطوره های کشورمان داشته باشیم و با بهترین کیفیت و بودجه روی این موضوعات کار کنیم شک نکنید که فروش بسیار بالایی در نوشت افزار خواهیم داشت و همین طور کودکانمان را به فرهنگ ایرانی اسلامی سوق داده ایم.

منبع: میزان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد