افتتاح نگارخانه دانشگاه هنر

به گزارش فناوری فرهنگی،  سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه نگارخانه دانشگاه هنر گفت: به طور متوسط بین 20 تا 25 درصد درآمد و مشاغل دنیا مربوط به صنایع خلاق است. باید تلاش کرد در عصر امروز هنر با مفاهیم اقتصاد پیوند بخورد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، در افتتاحیه نگارخانه دانشگاه هنر که با همکاری این ستاد انجام شد، گفت: تمام تلاش ما در معاونت علمی این است که به نسل جدید این را بفهمانیم که این کشور بدون توان و تلاش شما اصلاح نمی‌شود.

وی افزود اگر نگاه ما این باشد که این اصلاحات در کوتاه‌مدت باید اتفاق بیافتد و تنها منافع آن برای ما باشد، قطعاً موفقیتی در کار نخواهد بود. شاید نسل‌هایی باید از خودگذشتگی کنند تا ما یک اقتصاد آباد، شکوفا و بالنده داشته باشیم.

سجادی نیری به‌عنوان توصیه تاکید کرد تا در کوتاه‌مدت دنبال مزیت زودرس نباشیم و همه تلاش کنیم میراثی برای آیندگان بر جای بگذاریم.

ایشان عدم وابستگی به خام فروشی و منابع زیرزمینی را یکی از میراثی دانست که اگر آن را برای آیندگان باقی بگذاریم اثر مهمی خواهد بود و اشاره کردند، باید بتوانیم از توانمندی‌های هنری مبتنی بر یک اقتصاد خلاق بهره ببریم.

نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی با اشاره به این‌که یکی از پایه‌های اقتصاد خلاق در فرهنگ و هنر است، بیان کرد: اگر به دنیا نگاه کنیم به‌صورت متوسط بین 20 تا 25 درصد درآمد و مشاغل دنیا مربوط به صنایع خلاق است.

سجادی نیری در انتها تاکید کرد: همواره باید تلاش کرد در عصر امروز هنر با مفاهیم اقتصاد پیوند بخورد. قرار نیست هنر فدای اقتصاد شود، اما باید توانمندی‌های هنری در عرصه اقتصادی شکوفا شود. این همان اتفاقی است که ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال آن هستیم.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد