پاداش رسانه ملی به بنگاه‌هایی که دغدغه تولید ملی دارند

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس سازمان صداوسیما، تبلیغات رایگان را پاداش رسانه ملی برای بنگاه‌هایی دانست که در راستای اشتغال و تولید ملی فعالیت می‌کنند.

علی‌عسگری گفت: دولت کمبود منابع مالی و اقتصادی دارد و از این‌جهت باید همه ما در موضوع بودجه با یکدیگر همکاری ویژه داشته باشیم و از منابع به‌درستی و بجا استفاده کنیم.

وی افزود: در بودجه امسال، سازمان صداوسیما موظف شده تا هزارو۶۰۰میلیارد تومان را از محل درآمد تبلیغات در رسانه ملی تامین کند و باتوجه به وضعیت اقتصادی تامین چنین درآمدی بسیار سخت است. در شرایطی که منابع مالی محدود است و به ما هم تکلیف می‌شود رقم سنگینی را از تبلیغات درآمدزایی کنیم مجبور می‌شویم برای جبران کسری بودجه در حوزه تولید، به سمت‌وسویی حرکت کنیم که به هیچ وجه مطلوب نظر خودمان هم نیست.

علی‌عسگری با اشاره به تبلیغات شرکت‌های بزرگ در تلویزیون گفت: معمولا شرکت‌های کوچک و متوسط به‌دلیل بالا بودن قیمت تبلیغات، توانایی تبلیغ محصولات خود را ندارند و به همین دلیل شاهد تبلیغات کالاهای شرکت‌های بزرگ در تلویزیون هستیم.

علی‌عسگری وظیفه رسانه ملی را تبلیغ کالاهای ایرانی دانست و گفت: تبلیغ کالاهای خارجی ممنوع است و البته تبلیغ آن دسته از کالاهایی که دارای برند(نماد) خارجی هستند ولی در داخل تولید می‌شوند جزو تولید داخلی محسوب می‌شوند.

وی تبلیغ کالاهای داخلی از صداوسیما را باعث رونق اقتصاد کشور دانست و گفت: کشورهای خارجی ازطریق ماهواره و سایر ابزار تبلیغی تلاش می‌کنند تا کالاهای خود را تبلیغ کنند و در چنین وضعیتی اگر ما نتوانیم کالاهای داخلی را به‌خوبی تبلیغ کنیم، طبیعی است که مردم تصور می‌کنند کیفیت این کالاها پایین است و لذا به کالاهای خارجی روی می‌آورند.

رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: بر همین اساس ما باید بتوانیم به زیبایی و با کیفیت به تبلیغ کالاهای داخلی بپردازیم که البته ممکن است برخی تصور کنند که شکل چنین تبلیغاتی باعث فاصله گرفتن از اقشار و گروه‌های کم‌درآمد جامعه است، اما این‌گونه نیست چون صداوسیما کالاهای عمومی را تبلیغ می‌کند که این کالاها برای همه مردم مفید است.

وی اظهار امیدواری کرد که تبلیغات تلویزیونی خدمتی برای تولیدکنندگان داخلی باشد و به فروش بیشتر محصولات ایرانی منجر شود و چنین خدمتی علاوه بر این‌که یک منفعت ملی است، در راستای تولید و اشتغال خواهد بود که منجر به سرعت گرفتن چرخ اقتصاد کشور خواهد شد و چنین تبلیغاتی برای صداوسیما یک افتخار است.

رئیس رسانه ملی با بیان مشکلات مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور گفت: رسانه ملی برای موسسات کوچک و متوسط که پولی برای تبلیغات ندارند، شبکه‌ای ویژه به نام ایران‌کالا راه‌اندازی کرده که به تبلیغ رایگان کالاهایی می‌پردازد که در این بنگاه‌‌ها تولید می‌شوند.

وی با بیان این که ۸۰درصد از تولید و اشتغال کشور در بنگاه‌های کوچک صورت می‌گیرد، گفت: شبکه ایران‌کالا وظیفه تبلیغ کالاهای این تولیدکنندگان را که توانایی تبلیغ در تلویزیون را ندارند، به عهده دارد و بر همین اساس ما این شبکه را در اختیار این تولیدکنندگان قرار داده‌ایم که این شبکه هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی پخش می‌شود و در آینده نزدیک به‌صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس رسانه ملی افزود: صداوسیما برای کسانی که اشتغال ایجاد کرده‌اند، تبلیغات رایگان در نظر گرفته است که این تبلیغات براساس میزان اشتغال ایجاد شده و به هر میزان که ایجاد اشتغال بیشتر باشد، زمان بیشتری برای تبلیغات آنان در نظر گرفته می‌شود که تاکنون چندین هزار تولیدکننده ثبت‌نام کرده‌اند.

علی‌عسگری این تبلیغات را پاداش تولیدکنندگانی دانست که برای مردم شغل ایجاد و تولید ملی را تبلیغ می‌کنند و صداوسیما با تمام ظرفیت‌های موجود برای ارتقای تولید ملی و اشتغال جوانان فعالیت می‌کند

منبع: صبا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد