رشد روش‌های نوین آموزشی با جشنواره «سرگرم‌آموز»

به گزارش فناوری فرهنگی، جشنواره سرگرم‌آموز که با هدف فرهنگ‌سازی و توجه به روش‌های نوین آموزشی در عصر جدید اطلاعات و ارتباطات و با تاکید بر استفاده از فناوری‌های آموزشی جهت آموزش به صورت پنهان و در قالب سرگرمی که با عنوان «سرگرم‌آموز» شناخته می‌شود، برگزار شد.
روش‌های سنتی آموزش مانند کلاس رفتن، روزی ۱۲ ساعت درس خواندن، تست زدن، کنکور آزمایشی رفتن و همانند آن، نه تنها پاسخگوی نیاز آموزشی نیست، بلکه دانش‌آموزان را از درس و مدرسه هم زده کرده است. در این راستا، تنها راه ارتقا کیفیت آموزش، به روزرسانی نظام آموزشی و توجه به تکنولوژی‌های جدید آموزشی است که عموماً در بستر سرگرمی، ماموریت‌ها و اهداف آموزشی را محقق می‌کند.
جشنواره «سرگرم‌آموز» از ۱۸ اردیبهشت سال جاری با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و رئیس محترم دانشگاه علامه طباطبائی آغاز شد. این رویداد با انتخاب یک تیم برتر و تقدیر از چهار تیم برگزیده، آبان‌ماه به کار خود پایان داد.
محوریت موضوعات جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، واقعیت مجازی، شبیه‌سازی، مجازی‌سازی، تپ‌های موبایل، بازی‌های جدی، نرم‌افزارها و در کل تمام خدمات نرم‌افزاری بود که در قالب «سرگرم‌آموز» (edutainment) در نظر گرفته شد.
پس از اعلام فراخوان، ۳۸ اثر از تیم‌های مختلف در دانشگاه‌های خوارزمی، اصفهان، اراک و سایر دانشگاه‌ها، آثار خود را ثبت کرده که در مرحله مقدماتی ۱۱ اثر و در مرحله نهایی ۵ اثر برگزیده شد.
در طی این مدت، جشنواره با اعلام فراخوان و دعوت از فعالان علمی و اجرایی این عرصه، بخش‌های آموزشی مختلفی شامل کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و هیئت‌رئیسه‌های تخصصی را با هدف ارزیابی کیفی آثار دریافتی برگزار کرد.
برگزیدگان نخستین جشنواره سرگرم‌آموز به ترتیب عاطفه احمدی از خانه یادگیری، برای بازی ترلان؛  ستاره پناهی فارغ‌التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی، برای بازی کول‌تولز؛ جواد راستی رئیس مرکز بازی‌سازی اصفهان، برای بازی واقعیت افزوده بهقان؛. ابوالفضل حسنیان از مرکز هنری رسانه‌ای ایده، برای بازی حکیم‌باشی و نیز  نسیبه سرامی از مرکز بازی‌سازی دانشگاه اصفهان، برای واقعیت افزوده بهقان هستند.
جشنواره سرگرم‌آموز با هدف فرهنگ¬سازی و توجه به روش‌های نوین آموزشی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد