آخرین تبر را نزن !

به گزارش فناوری فرهنگی، آیا شما هم جای خالی بازی‌های پازلی و داستانی را در میان انبوه بازی‌های ایرانی که امروزه عرضه می‌شوند حس می‌کنید؟ یا معتقدید که در میان بازی‌های متعددی که در سبک‌های تخت و دوبعدی‌ برای گوشی همراه طراحی می‌شوند، جای بازی‌های پازلی خالی است؟ بازی ایرانی و موبایلی آخرین درخت، بازی پازلی است که با داستان جذاب خود قصد دارد تا این جای خالی را برای دوستداران این سبک پر کند. در ادامه با بررسی این بازی با عصر ارتباط همراه باشید.

آخرین تبر را نزن !

بازی موبایلی آخرین درخت، بازی است که توسط استودیو بازی‌سازی ایرانی دی‌جی‌بازی طراحی و برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده است و پس از مدت کوتاهی از عرضه توانسته تا محبوبیت زیادی نزد کاربران به دست آورد. این بازی با بهره‌گیری از محیط جذاب، موسیقی آرامش‌بخش، داستان عمیق و گیم‌پلی اعتیادآور، سطح بالای دانش و خلاقیت طراحان خود را نشان داده و این پیام را به گوش ما می‌رساند که می‌توان به آینده بازی‌های ایرانی امیدوار بود و به انتظار شنیدن خبرهای خوب در این زمینه نشست.

داستان بازی

داستان این بازی روایت از روزی دارد که زمین و سرسبزی‌های آن رو به نابودی کامل هستند و در این هنگام سروکله‌ شخصیت اصلی داستان یعنی «بیدو» پیدا می‌شود. بیدو که خود به‌وسیله چوب‌های بازمانده از آخرین درخت ساخته شده است، در تلاش است تا اندک بذرهای برجامانده در زمین را از نابودی کامل نجات دهد. برای این منظور، شخصیت اصلی داستان یعنی بیدو به کمک بازیکن باید مراحل گوناگون بازی را طی کرده و با حل پازل‌های سرگرم‌کننده‌، بازی مسیر خود را پیدا کند تا دوباره زمین را احیا کند و سبزینگی را به این سیاره برگرداند.

بیدو

در ابتدای بازی داستان و ماجرای شخصیت اصلی بازی توسط تصاویری که در زیر آنها متن‌هایی وجود دارد، روایت می‌شود. شخصیت اصلی بازی یا همان بیدو عروسک چوبی است که توسط پیرمردی نجار و با استفاده از چوب آخرین درخت روی زمین باقی‌ مانده ساخته شده است. این نجار با تراشیدن این چوب و جاری کردن روح آن درخت در کالبد بیدو، به این عروسک چوبی جان می‌بخشد.

بیدو پس از جان یافتن راهی سفر طولانی و پرماجرایی شده و به‌دنبال خانه و سرزمینش می‌رود، اما فقط با ویرانی و درختان قطع شده روبه‌رو می‌شود. در همین هنگام که بیدو در نهایت ناامیدی و یاس به سر می‌برد، جوانه بسیار کوچکی بر سر راه او سبز می‌شود و خطاب به او می‌گوید: تو سرنوشت فوق‌العاده‌ای پیش رو داری، به آن سرزمین در آسمان‌ها که تا کنون هیچ انسانی به آن پای نگذاشته است برو. در آنجا آخرین بذرهای بازمانده را خواهی یافت تا خانواده جدیدمان را بکاری. بدین ترتیب سفر ماجراجویانه بیدو برای یافتن دیگر درختان و احیای زمین آغاز می‌شود.

گیم‌پلی بازی

بازی آخرین درخت به‌طور کلی شامل 50 مرحله می‌شود که برای هر کدام فضاهای منحصر به‌فرد و جذابی درنظر گرفته شده است. این مراحل که در منوی بازی از طریق بخش استوانه‌ای‌مانند در دسترس هستند، دارای فضاهای متنوع و اقلیم‌های گوناگونی بوده و تغییر فصول در آنها توسط صحنه‌هایی از زمستان و پاییز قابل مشاهده است. این قابلیت‌ها و تنوع در طراحی مراحل بازی یکی از نقاط قوت گیم‌پلی بازی بوده و باعث می‌شود هر مرحله از آن کشش و گیرایی خاص خود را داشته باشد.

کاربر بازی همچنین در بعضی از مراحل به طومارهایی دست پیدا می‌کند که اطلاعاتی در مورد درختان منقرض‌شده را برای او به‌نمایش می‌گذارند.

شیوه انجام بازی

بازیکن در هر مرحله از بازی باید با حل یک پازل به بذر نهفته در قسمت پایانی مسیر آن مرحله دست پیدا کند. با توجه به محدود بودن تعداد «جان» هر کاربر، او باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرد تا قبل از اقدام به انجام پازل، مسیر درست را تعیین کند. اگر بازیکن در انجام این امر موفق عمل نکند، یکی از جان‌های خود را از دست می‌دهد. مسیر هر مرحله نیز متشکل از بلاک‌هایی است که با رد شدن بیدو از روی آنها سقوط می‌کنند و امکان بازگشت دوباره روی آنها وجود نخواهد داشت.

گرافیک و صداگذاری

با وجود درون‌مایه فکری آخرین درخت، در آن شاهد فضای بسیار آرامش‌بخشی هستیم که با کمک گرافیک بصری و موسیقی زیبای آن به‌وجود آمده‌اند. گرافیک بصری بازی یکی از نقاط قوت اصلی بازی است که با خلق فضاهای زیبا و متنوع کاربر را ترغیب می‌کند تا با طی هر مرحله به کشف دنیاهای مختلف بپردازد.

از نظر فنی با توجه به میزان انتظار از یک بازی ایرانی، شاهد گرافیک فنی قابل قبولی برای بازی هستیم. تیم توسعه بازی به همین منظور قسمتی به نام سایه‌ها در بخش منوی آن درنظر گرفته ‌است تا کاربرانی که از سخت‌افزار ضعیف‌تری بهره می‌برند و با افت فریم در بازی روبه‌رو می‌شوند، بتوانند با غیرفعال کردن سایه‌ها در بازی تا حدودی از لگ‌های آن بکاهند.

جمع‌بندی

بازی آخرین درخت یکی از بازی‌های ایرانی است که به‌تازگی عرضه شده و به‌وسیله کاراکتر و داستان جذاب، مراحل و محیط‌های متنوع، صداگذاری عالی و آرامش‌بخش، گرافیک بصری خوب و گرافیک فنی قابل قبول خود، به محبوبیت بالایی در میان کاربران خود دست یافته است. داستان بازی که نشأت‌گرفته از نجات دادن دنیای سبز و محیط زیست است، خود یکی از نقاط قوت اصلی بازی محسوب می‌شود و با پیامی که برای بازیکنان خود دارد، دید آنها را نسبت به محیط زیست و حفظ آن تغییر می‌دهد.

منبع:عصرارتباطات

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد