شانزده انیمیشنی که دیزنی قصد بازسازی‌شان را دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، یکی از سنت‌های همیشگی کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی، بازسازی داستان‌های قدیمی در قالب‌های تازه است تا با ذائقه نسل‌های جدیدی از مخاطبان جور دربیایند. جدیدترین قالبی که کمپانی دیزنی انتخاب کرده،‌ تهیه نسخه‌های سه بعدی از انیمیشن‌های قدیمی این کمپانی و با حضور بازیگران واقعی است. این شیوه سال گذشته در مورد «کتاب جنگل/The Jungle Book» بسیار موفق عمل کرد و این فیلم توانست در گیشه جهانی به فروش فوق‌العاده ۹۶۶ میلیون دلار دست یابد. آن هم در حالی که هزینه تولیدش ۱۷۵ میلیون دلار تمام شده بود.
بنابراین دیزنی که از بازسازی «سیندرلا»، «کتاب جنگل»،‌ «ملفیسنت» و «آلیس در سرزمین عجایب» سود سرشاری برده، قصد دارد ۱۶ انیمیشن کلاسیک خود را به صورت زنده تولید کند. در ادامه با این شانزده پروژه و عوامل تولید آن بیشتر آشنا می‌شویم.

علاء‌الدین/Aladdin

نسخه اصلی انیمیشن علاءالدین ۲۵ سال پیش یعنی ۱۹۹۲ عرضه شد که در آن «رابین ویلیامز/Robbin Williams» به عنوان صداپیشه شخصیت «غول چراغ جادو/Genie» عملکردی فوق‌العاده داشت. در نسخه جدید قرار است «ویل اسمیت/Will Smith» به جای این شخصیت حرف بزند. «گای ریچی/Guy Ritchie» کارگردان فیلم است و «آلن منکن/Alan Menken» که جدیدا برای ترانه «یک دنیای کاملا جدید/A Whole New World» برنده جایزه اسکار شده، ترانه‌های جدیدی برای این فیلم می‌نویسد. «بنج پاسک/Benj Pasek» و «جاستین پال/Justin Paul»، ترانه‌سرایان «لالالند/Lala Land» هم در نگارش ترانه‌ها همکاری دارند. این فیلم برای اکران در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است.

شیرشاه/The Lion King

این انیمیشن یکی از موفق‌ترین تولیدات کمپانی دیزنی بود که سال ۱۹۹۴ موفق شد در گیشه جهانی ۹۶۸ میلیون دلار بفروشد. بعدها یک تئاتر موزیکال هم براساس این اثر در برادوی روی صحنه رفت. «جان فاوریو/John Favreau» که سال گذشته با «کتاب جنگل» عملکرد موفقی داشت و ساخت فیلم‌های محبوبی چون «مرد آهنی/Iron Man» را هم در کارنامه دارد، بر صندلی کارگردانی تکیه زده است. ترانه‌های اصلی نوشته «التون جان/Elton John»، «تیم رایس/Tim Rice» و «هانس زیمر/Hans Zimmer» در فیلم جدید هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. «دونالد گلاور/Donald Glover» در نقش «سیمبا/Simba»، «بیانسه/Beyonce»، خواننده مشهور امریکایی، در نقش «نالا/Nala» و «جیمز ارل جونز/James Earl Jones» بار دیگر همچون نسخه ۲۳ سال پیش در نقش «موفاسا/Mufasa»‌ ظاهر خواهد شد. «شیرشاه»‌ قرار است ۱۹ جولای ۲۰۱۹ روانه پرده سینماها شود.

دامبو/Dumbo

«تیم برتون/Tim Burton» سال ۲۰۱۰ با بازسازی «آلیس در سرزمین عجایب/Alice In Wonderland» سود سرشاری را عاید کمپانی دیزنی کرد. او آلیس را به گونه‌ای ساخت که با ۲۰۰ میلیون دلار هزینه تولید، ۱ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت. بنابراین عجیب نبود که دیزنی بار دیگر او را به خدمت بگیرد. این بار او قرار است انیمیشن کلاسیک «دامبو»‌ محصول سال ۱۹۴۲ را که درباره فیلی با گوش‌های بسیار بزرگ است، بازسازی کند. «اوا گرین/Eva Green»، «کالین فارل/Colin Farrell»، «دنی دویتو/Danny DeVito» و «مایکل کیتون/Michael Keaton» بازیگران این فیلم خواهند بود. «ارن کروگر/Ehren Kruger» که سه قسمت از فیلم‌های «تبدیل شوندگان/Transformers» را نوشته، نگارش فیلمنامه اثر را برعهده دارد. این فیلم ۲۹ مارس ۲۰۱۹ روی پرده سینماهای جهان خواهد آمد.

وینی پو/Winnie The Pooh

«تام مک‌کارتی/Tom Mccarthy»، نویسنده و کارگردان فیلم اسکاری «کانون توجه/Spotlight» فیلمنامه‌ای برای ساخت نسخه‌ای زنده از «وینی پو»، خرس کوچولوی عاشق عسل که اولین بار سال ۱۹۶۶ معرفی شد، به رشته تحریر درآورده است. این فیلمنامه که «کریستوفر رابین/Christopher Robin»‌ نام گرفته درباره مردی اهل خانواده با بازی «ایوان مک‌گرگور/Ewan Mcgregor» است که با دوست دوران کودکی‌اش «وینی پو»‌برخورد می‌کند و دوباره لذت زندگی را کشف می‌کند. تاریخ اکران این فیلم ۳ آگوست ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.
گفتنی است پاییز امسال یک فیلم زندگینامه‌ای با عنوان «خداحافظ کریستوفر رابین/Goodbye Christopher Robin»‌ هم درباره «ای. ای. میلن/A. A. Milne»، خالق شخصیت «وینی پو»‌ با بازی «دامنال گلیسون/Domhnall Gleeson» و «مارگوت رابی/Margot Robbie» ساخته و اکران شده است.

مولان/Mulan

دیزنی اکران نسخه زنده ‌«مولان»‌ را برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی کرده است. این پروژه در مرحله انتخاب بازیگر است. داستان فیلم درباره یک دختر جوان چینی است که برای نجات پدرش، لباس جنگجوها را بر تن می‌کند و به میدان نبرد می‌رود. دیزنی اعلام کرده که ملیت تمام بازیگران، طبق قصه اصلی، چینی خواهد بود. «ریک جافا/Rick Jaffa» و «آماندا سیلور/Amanda Silver» که نگارش «دنیای ژوراسیک/Jurassic World» و «آواتار ۲/Avatar»‌ را در کارنامه دارند، فیلمنامه اصلی را به تناسب روز بازنویسی می‌کنند. در نسخه اصلی که سال ۱۹۹۸ عرضه شد «ادی مورفی/Eddie Murphy» و «مینگ‌نا ون/Ming-Na Wen» به جای شخصیت‌های اصلی حرف زده بودند.

پری دریایی کوچک/The Little Mermaid

«لین مانوئل میراندا/Lin Manuel Miranda» که سال گذشته نمایش فوق‌العاده موفق «همیلتون/Hamilton» را در برادوی روی صحنه داشت، با «آلن منکن/Alan Menken»، ترانه‌سرای مشهور کمپانی دیزنی، برای ساخت نسخه‌ای زنده از داستان فولکلور «پری دریایی کوچک» نوشته هانس کریستین اندرسون همکاری می‌کند. ترانه‌های قبلی که در انیمیشن سال ۱۹۸۹ دیزنی دو اسکار را برای آلن منکن به ارمغان آورده بود، در نسخه جدید هم به کار گرفته می‌شوند. گفتنی است میراندا از عشاق نسخه اصلی «پری دریایی کوچک»‌بوده تا آنجا که نام پسرش را به یاد شخصیت خرچنگ این فیلم «سباستین» گذاشته است. او همچنین سال گذشته برای نگارش ترانه انیمیشن «موآنا/Moana»‌ نامزد اسکار شده بود.

شاهزاده دلربا/Prince Charming

پس از اینکه نسخه زنده «سیندرلا/Cinderella» که بسیاری از عناصر نسخه اصلی انیمیشن سال ۱۹۵۰ دیزنی را وام گرفته بود موفق شد در سال ۲۰۱۵ فروشی معادل ۵۴۳ میلیون دلار را در گیشه جهانی رقم بزند، دیزنی بر آن شد فیلمی جدید براساس این داستان، این بار با تمرکز بر شخصیت شاهزاده که می‌خواهد با سیندرلا ازدواج کند، بسازد. داستان از زاویه نگاه برادر شاهزاده روایت می‌شود که هرگز مطابق رسومات خانوادگی رفتار نکرده است. «استیفن چبوسکی/Stephen Chboski» که در نگارش فیلمنامه «دیو و دلبر/Beauty And The Beast» هم همکاری داشته و امسال فیلم «شگفتی/Wonder» را بر پرده سینما دارد، بر صندلی کارگردانی تکیه خواهد زد.

کروئلا/Cruella

این فیلم اوریجینال که قرار است با بازی «اما استون/Emma Stone» روانه پرده سینماها شود، اثری مستقل براساس شخصیت منفی «کروئلا» است که اولین بار سال ۱۹۶۱ در فیلم «صد و یک سگ خالدار/101 dalmatians» به مخاطبان معرفی شد. «الکس تیمبرز/Alex Timbers» که در ساخت «موتزارت در جنگل/Mozart In The Jungle» همکازی داشته، کارگردان است و «گلن کلوز/Glenn Close» هم در نقش آدم بد داستان ایفای نقش خواهد کرد.

پیتر پن/Peter Pan

«دیوید لوئری/David Lowery» که فیلم‌های موفقی چون «اژدهای پیت/Pete’s Dragon» و «یک داستان روحی/A Ghost Story» را در کارنامه دارد، مسئول نگارش و کارگردانی اقتباسی جدید از داستان «پیتر پن»‌ شده است. نسخه انیمیشنی که دیزنی در سال ۱۹۵۳ از پیتر پن عرضه کرد، همچنان موفق‌ترین اقتباسی است که از رمان مشهور پیتر پن،‌ نوشته «جی. ام. بری/J. M. Barrie» ساخته شده است. پیتر پن درباره پسری ماجراجو در ناکجاآباد است که هرگز بزرگ نمی‌شود و سه کودک دیگر را برای همراهی با خود در یک ماجراجویی جادویی برمی‌گزیند.

تینکربل/Tinker Bell

«ریز ویترسپون/Reese Witherspoon» قرار است نقش تینکر بل، پری کوچکی که همراه و یاور پیتر پن است را در فیلمی که مستقلا راجع به تینکر بل است ایفا کند. فیلمنامه جدید را «ویکتوریا استراوز/Victoria Strouse» نوشته که بیش از همه به خاطر فیلمنامه زیبای «در جستجوی دوری/Finding Dory» شناخته شده است. گفتنی است پیش از این یک بار در فیلم «هوک/Hook» ساخته «استیون اسپیلبرگ/Steven Spielberg» شخصیت تینکر بل را با بازی «جولیا رابرتز/Julia Roberts» دیده بودیم.

شمشیر در سنگ/The Sword In The Stone

«برایان کاگمن/Bryan Cogman» از نویسندگان سریال موفق «بازی تاج و تخت/Game Of Thrones» مأمور شده فیلمنامه‌ای جدید براساس انیمیشن کلاسیک دیزنی به همین نام که در سال ۱۹۶۳ عرضه شد، بنویسد. این فیلم قرار است ماجراهای شاه آرتور جوان و مریلین،‌ جادوگر پیر، را روایت کند.

پینوکیو/Pinocchio

ساخت نسخه زنده پینوکیو، دومین انیمیشن سینمایی کمپانی دیزنی که سال ۱۹۴۰ عرضه شد و داستان تبدیل شدن یک عروسک چوبی به پسربچه‌ای واقعی را روایت می‌کند، مدت‌هاست در دستور کار کمپانی دیزنی است. گفتنی است «گیرمو دل‌تورو/Guillermo Deltoro» و «رابرت داونی جونیور/Robert Downey Jr» هم قصد اقتباس از این داستان را برای کمپانی‌های فیلمسازی دیگر در سر دارند.

شب در کوهستان عریان/Night On Bald Mountain

شاید یکی از عجیب‌ترین اقتباس‌های در دست تولید دیزنی، ساخت «شب در کوهستان عریان» باشد که بخشی از انیمیشن کلاسیک «فانتیازیا/Fantasia» محصول ۱۹۴۰ است. این فصل به صورت بی کلام و تنها بر پایه موسیقی «مادست موسورگسکی/Modest Mussorgsky» داستان یک موجود بالدار را روایت می‌کرد که اشباح را فرامی‌خواند و تا سپیده صبح از فضای موهوم شبانه لذت می‌برد.

کتاب جنگل ۲/The Jungle Book 2

اقتباسی که «جان فاوریو» سال ۲۰۱۶ از انیمیشن کلاسیک «کتاب جنگل» محصول ۱۹۶۷ ساخت بیش از ۹۶۶ میلیون دلار فروش جهانی داشت. بنابراین ساخت دنباله آن اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید. بنابراین «جان فاوریو»‌ و  نویسنده‌اش «جاستین مارکس/Justin Marks» به همراهی «نیل ستی/Neil Sethi»، بازیگر نقش «موگلی»، پسرک نوجوانی که در جنگل با حیوانات زندگی ‌می‌کند، با دیگر در «کتاب جنگل ۲»‌همکاری خواهند داشت. همان طور که در بالا توضیح داده شد، فاوریو ساخت نسخه زنده انیمیشن «شیرشاه» را هم برعهده دارد.

ملفیسنت ۲/Maleficent 2

«آنجلینا جولی/Angelina Jolie»‌ بار دیگر برای ایفای نقش «ملفیسنت»، جادوگری که اولین‌بار او را در انیمیشن «زیبای خفته/Sleeping Beauty» دیده بودیم، باز خواهد گشت. فیلم جدید درباره دختر ملفیسنت با نام «ملوولنت/Malevolent» خواهد بود. فیلم دنباله‌ای بر داستان ملفیسنت است که سال ۲۰۱۴ در گیشه جهانی بیش از ۷۵۸ میلیون دلار فروش داشت. «لیندا وولورتون/Linda Woolverton» بار دیگر فیلمنامه را خواهد نوشت. او از سال ۲۰۱۴ تا کنون در نگارش فیلمنامه «دیو و دلبر» و «شیرشاه» هم همکاری کرده است. از «یوآخیم رونینگ/Joachim Ronning» که ساخت «دزدان دریایی کارائیب ۵/Pirates Of The Caribbean» را برعهده داشته، به عنوان کارگردان احتمالی این پروژه نام می‌برند.

سرخ رز/Rose Red

«سفیدبرفی و هفت کوتوله/Snow White And The Seven Dwarfs» محصول ۱۹۳۷ نخستین انیمیشن سینمایی تاریخ شناخته می‌شود. اقتباس جدیدی که از این داستان صورت می‌پذیرد براساس شخصیت خواهر سفید برفی یعنی «سرخ رز»‌ خواهد بود. این شخصیت در داستان‌های پریانی گریم حضور داشت و بعد از اینکه سفید برفی سیب سمی را گاز زد، در مراقبت از او به هفت کوتوله کمک می‌کرد.

منبع:کیوسک

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد