فدراسیون سایت‌های تجارت الکترونیک صنایع‌دستی شکل می گیرد

به گزارش فناوری فرهنگی، پویا محمودیان به راه اندازی فدراسیون سایت‌های تجارت الکترونیک صنایع دستی در فضای مجازی خبر داد و افزود: امروز رویکردها تغییر و فضای اینترنتی گسترش پیدا کرده است. از این رو تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی هم باید به روز شوند و از امکانات دنیای جدید بهره ببرند. به عبارتی امروز نمی توانیم چشم خود را بر بازار آنلاین و امکانات و ظرفیت های آن ببندیم.

مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور با اشاره به این که ۲۰۰ سایت و وب سایت در زمینه فروش اینترنتی محصولات صنایع‌دستی فعال هستند، گفت:  علاوه‌بر این تعدادی از هنرمندان هم در صفحات اینستاگرام به معرفی کارهای خود و فروش آن می‌پردازند و اتفاقا فروش قابل ملاحظه‌ای  هم دارند و حتی می توانند کارهای خود را صادر می‌کنند، بنابراین ضروری است که به سایت ها و فروشگاه های تجارت الکترونیک صنایع دستی توجه بیشتری شود.

محمودیان در پاسخ به این که سازمان میراث فرهنگی قرار است چگونه از  فدراسیون سایت‌های تجارت الکترونیک صنایع دستی در فضای مجازی حمایت کند، گفت: ما با نمایندگان بخش خصوصی و مدیران تعدادی از فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های تجارت الکترونیک، جلسه ای داشتیم و راهکارهای مختلف را بررسی کردیم، قرار است این فدراسیون، نماینده بخش خصوصی و پیگیر مشکلات و مسایل صنفی فعالان حوزه تجارت الکترونیک  باشد. از سوی دیگر تلاش معاونت صنایع دستی این است که سایت‌های مختلف هنرهای دستی را به شبکه تولیدکنندگان متصل کند و تسهیلاتی در اختیارشان بگذارد.

او اعتمادسازی را یکی از مهم ترین اقدامات فروشگاه های تجارت الکترونیک دانست و افزود: ما به فروشگاه‌های فیزیکی خود نشان اعتماد می‌دهیم تا مخاطبان بدانند معاونت صنایع دستی بر قیمت و کیفیت آثار ارائه شده در این فروشگاه نظارت دارد، قرار است به سایت‌های تجارت الکترونیک هم نشان اعتماد تعلق بگیرد تا مخاطبان بدانند این سایت، مورد تایید معاونت صنایع دستی کشور است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد