برگزیدگان جایزه فیروزه به عنوان شرکت‌های خلاق حمایت می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ستاد خبری جایزه فیروزه، محمد حسین سجادی نیری گفت: برنامه‌ای در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت عنوان برنامه حمایت از توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق وجود دارد که عمدتا شامل حال شرکت‌های فعال در حوزه فناورانه و نیز صنایع فرهنگی خلاق می شو.

او بیان کرد: برای شناسایی شرکت‌های خلاق مبادی ورودی داریم که می‌توانند این شرکت‌ها را به کارگروه شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کنند.

وی درباره بسته حمایتی از شرکت‌های خلاق گفت: تسهیل مسائل کسب و کار اعم از شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، گرفتن مشاوره های حقوقی و مالی، تسهیلاتی از جنس ورود سرمایه گزاران جدید این کسب و کارها، آموزش های دوره‌ای و یارانه ای که برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و حضور در کلاس‌ها، از بسته‌های حمایتی شرکت‌های خلاق است.

سجادی نیری با اشاره به دستور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر حمایت از پایان نامه‌ها و پژوهش‌های کاربردی و برتر افزود: در نظر است از پژوهش‌های برگزیده جایزه فیروزه نیز توسط معاونت علمی فناوری تقدیر به عمل آید و چنانچه آن پژوهش ها در قالب و چارچوب مد نظر معاونت قرار داشته باشد از آن حمایت ویژه شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کالاهای فرهنگی موضوع این جشنواره حوزه شمولیت وسیع تری نسبت به جشنواره‌های دیگر دارد و به لحاظ تعدد و تنوع کالا یک مزیت محسوب می شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد