نمایشگاه، نقطه تلاقی اقتصاد و فرهنگ

به گزارش فناوری فرهنگی، محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس‌از بازدید از نمایشگاه کالاهای فرهنگی «جایزه فیروزه» درباره کارکردهای جایزه فیروزه، گفت: نمایشگاه محصولات و کالاهای فرهنگی جایگاهی است که اقتصاد و فرهنگ در آن تلاقی پیدا می‌کند، این نکته را باید بگویم که در این‌جا ما هزینه نمی‌کنیم بلکه فقط جهت‌ می‌دهیم تا کار فرهنگی انجام شود و این موضوع از امتیازات این نمایشگاه به‌شمار می‌آید.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با‌اشاره به ویژگی‌های این نمایشگاه افزود: یکی‌از دغدغه‌های فرهنگی کشور این است که تحرکی به اقتصاد و فرهنگ این کشور داده شود، در این‌میان جایزه فیروزه می‌تواند انگیزه مناسبی برای تقویت این دو حوزه به‌شمار آید.

وی با بیان این‌که باید بتوانیم جشنواره‌های مختلف با ذائقه‌ها و سلیقه‌ها و مدل مختلف برگزار کنیم، افزود: از دل همه آن‌ها ایده‌هایی برای اقتصاد و فرهنگ و جهانی کردن کار و پیدا کردن بازار در خارج از ایران مفید و کاربردی است.

جوادی با بیان این‌که نگاه ما به نمایشگاه کالاهای فرهنگی فقط یک نگاه اقتصادی نیست، یادآور شد: فارغ از دغدغه‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی صرفا می‌توانیم یک کار اقتصادی انجام دهیم، اما در این صورت دیگر نام آن جشنواره کالاهای فرهنگی نیست.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: زمانی‌که از کالای فرهنگی نام می‌بریم، یعنی به عنصر ایرانی بودن و اسلامی بودن تاکید داریم، دغدغه ما نیز این موضوع است به همین‌دلیل معتقدم این نمایشگاه مکانی است تا عنصر اقتصادی کالای فرهنگی وجه پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با‌اشاره به ضرورت صادرات کالاهای فرهنگی ایرانی به خارج از مرزهای ایران، یادآور شد: در تلاشیم با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی، کالاهای فرهنگی ایرانی را به جهانیان بشناسانیم تا در آینده بتوانیم این محصولات را در بازارهای بین‌المللی با نام و افتخارات ایران ارائه کنیم، زیرا در این حوزه تاریخ و فرهنگ ایران و نگاه اسلامی و دینی وجود دارد و ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد.

منبع: صبا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد