مردم با خرید کالاهای فرهنگی ایرانی ضرر نمی‌کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، مجید موحدی منصور در گفتگو باستاد خبری سومین نمایشگاه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی (جایزه فیروزه) اظهار داشت:با خرید کالاهای فرهنگی ایرانی علاوه بر کمک به تولید کننده ضرری هم نخواهیم کرد چون پول از جیب یک ایرانی وارد جیب یک ایرانی دیگر می شود.

تولید کننده اسباب بازی «دارک»  ادامه داد: ما از دیدگاه یک تولید کننده، گردش کار را می بینیم و می خواهیم که کار به جریان بیفتد.

موحدی با اشاره به نمایشگاه کالاهای فرهنگی افزود:این نمایشگاه مزایای بسیاری دارد که مصرف کننده از تولید کننده مستقیم کالا خرید می کند و واسطه ای وجود ندارد که قیمت ارزان تر می افتد همچنین برای تولید کننده نیز سود دارد به این گونه که بازارهای هدف، مشتریان جدید پیدا می کنیم و کانال ارتباطی باشهرستان ها برقرار خواهیم کرد.

برگزیده نفر دوم بخش اسباب بازی سومین نمایشگاه کالاهای فرهنگی بیان داشت: ما باید کاری کنیم تا مردم به سمت فرهنگ بیایند و فرهنگ ما صنایع دستی است که د رحدود ۳۶۰ نوع صنایع دستی داریم که برای  ده میلیون نفر می توان شغل ایجاد کرد با کمترین هزینه.

موحدی با اشاره به محصول تولید شده به نام «دارک»  نیز گفت: «دارک»  پک آموزشی گلیم بافی و دستگاه کوچک خانگی است که به منظور یادگیری، تهیه وتولید انواع زیراندازها مانند گلیم، قالی و جاجیم بافی در ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین می توان انواع دست بافته ها نظیر گلیم های سنتی، مدرن، تاپستری، دستبند، تل سر، کیف، قاب موبایل، کیف تبلت، کلاه، شال گردن و غیره را با استفاده ازفن گلیم بافی تهیه کرد.

موحدی با اشاره به ابزار مورد نیاز بیان داشت: دستگاه بافندگی (دارک)، خط کش یا تسمه یا شمشیرک، هاف، شانه یا دفه و سه عد ماکو و نخهای رنگی است. که یادگیری این مهارت بر پر کردن اوقات فراغت وانجام فعالیت‌های هنری و ذوقی می‌افزاید و دارای امتیازات ویژه‌ای برای هنرجو وبه ویژه کودک است که باعث پرورش خلاقیت، پرورش استعدادهای هنری، قوه تخیل، ارتقا توانمندی های مهارتی، تعامل بین مادر و کودک و دوستی و تعامل با دنیای واقعی وخارج شدن از فضای مجازی و نهایتا تندرستی است همچنین می تواند کارآفرین نیز باشد.

سومین نمایشگاه کالاهای فرهنگی باالگوی ایرانی اسلامی (جایزه فیروزه) از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد