کالاهای فرهنگی به شخصیت سازی نیاز دارند

به گزارش فناوری فرهنگی، مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان، مخاطب اصلی محصولات فرهنگی هستند گفت: با توجه به رویکردی که جهان برای تربیت کودکان دارد، ما نباید از مخاطبان غافل شویم. شخصیت سازی و کاراکتر سازی از موضوعات مهمی است که باید در این حوزه به آنها پرداخته شود.

حسینی بیان داشت: ما کارمان را با ۳ تولید کننده شروع کردیم اما الان ۷۰ تولید کننده داریم که علاوه بر نوشت افزار در تولید سایر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان نیر فعال هستند.

وی بیان داشت: د رحوزه فرهنگی کشورمان بیشتر در حوزه مطبوعات، کتاب و غیره اهمیت بیشتری قایل است که البته این ها بخشی ازجامعه است ولی متاسفانه در حوزه نوشت که یک حوزه کاربردی در زندگی است توجه چندانی نشده است.

حسینی ادامه داد: بخش نوشت افزار از کالاهای غیر قابل حذف از زندگی است و می توان گفت که صد درصد مردم از این کالا استفاده می کنند که متاسفانه ساختار حاکمیتی مشخصی ندارد.

وی بیان داشت: این محصولات در زندگی مردم است که اگر ما تولید نکنیم فضای رقیب این محصولات را تولید می کند.

حسینی بااشاره به اینکه نکته مهم در حوزه داخل و بین الملل بحث کاراکتر است گفت: بخش کاراکتر سازی بسیار مهم است باید در زمینه بازی و انیمیشن کاراکترهایی تولید شود که بچه‌ها دوست دارند. ما می‌توانیم درحوزه کاراکتر فعال باشیم و تولید کنیم ولی کاراکتر کم داریم که اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان این مشکل را حل کرد.

وی بیان داشت: ما در سرمایه گذاری مشکل داریم که با این موضوع نمی توانیم به تولید برسیم که اگر با حفظ مالکیت معنوی به تولید برسیم.

وی گفت: ما کاراکتر ها را می توانیم از طریق یک الگوی داستانی خلق کنیم. آمریکا بیش از ۷۰ ابر قهرمان دارد که بر اساس آن محصولات خود را تولید می‌کند لازم است تا ما نیز با برنامه ریزی، کاراکترهای خوب محصولاتی جذاب وایرانی برای بچه ها تولید کنیم.

حسینی همچنین اظهار داشت: باید بسترهای تولید فراهم شود سازمان صدا وسیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مربوطه با همکاری هم می‌توانند در امر واردات بی‌رویه محصولات خارجی کمک کنند.

سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ دی ماه در محل بوستان گفتگو برگزار می شود. این نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان است

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد