حمایت از بازی سازان رایانه ای داخلی با دریافت عوارض از واردات نمونه خارجی/ باید نمونه های بومی‌ ساخته شود

به گزارش فناوری فرهنگی، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای خارجی داشتن یک جایگزین بهتر است، گفت: باید بازی‌هایی بهتر، بومی‌تر و براساس فرهنگ کشورمان ساخته شود.

وی ضمن تایید دریافت عوارض از ورود بازی‌های رایانه‌ای خارجی به کشور اظهار کرد: باید با آماده‌سازی زمینه از بازی‌ساز‌های داخلی حمایت گسترده کنیم تا تولیدات بومی و داخلی گسترش پیدا کند، بعد از آن می‌توان درباره بازی‌های خارجی سختگیری را بیشتر کرد زیرا حداقل جایگزینی مناسب و مورد پسند برای فرزندانمان ایجاد شده است.

میرزاده ادامه داد: زمانی لوازم‌التحریرهای داخلی زیبا و جذابی نداشتیم و کودکان جذب نوشت افزار‌های خارجی می‌شدند اما اکنون با ارتقای کیفیت محصولات داخلی میزان جذب بچه‌ها به نوع خارجی آن کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه بنیاد بازی‌های یارانه‌ای و دیگر مراکز فرهنگی متعدد باید به موضوع حمایت از بازی‌سازان داخلی بپردازند، بیان کرد: مراکز فرهنگی باید شیوه‌های سنتی را کنار گذاشته و با طرحی نو از ساخت بازی‌های یارانه‌ای داخلی حمایت کنند./

منبع: خانه ملت

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد