با برنامه و هدفمند وارد عرصه اپلیکیشن های حمل و نقلی آنلاین شدیم

به گزارش فناوری فرهنگی، علیرضا مومنی نژاد مدیر ناوگان دینگ با تشریح فرآیند ورود این مجموعه به بازار حمل و نقل شهری گفت: ما به کمک دوستانی که همه از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند بازار کشور را در بخش های مختلف – و از جمله بازار حمل و نقل – به مدت طولانی و چندین ماه بررسی و مطالعه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در زمینه حمل و نقل شهری گام های بلندی توسط اپلیکیشن های موبایلی برداشته شده است اما این بازار باز هم جای کار دارد. بر این اساس برای برطرف کردن نقاط ضعف سایر همکارانی که در این عرصه پیشگام بوده اند و همچنین برای ایجاد تحول و ارائه خدماتی فراتر از آنهاْ با برنامه و هدفمند وارد این عرصه شدیم.

مومنی نژاد در مورد بازار هدف تعریف شده برای این اپلیکیشن حمل و نقل آنلاین گفت: بازار هدف ما تمام اقشار جامعه و خصوصا آنهایی را در برمی گیرد که تاکنون به دلایل مختلف به متقاضیان حمل و نقل آنلاین نپیوسته اند.

وی با بیان این که برنامه نویسی و طراحی نرم افزاری دینگ توسط همکاران خود این مجموعه انجام شده، افزود: برای طراحی نرم افزاری و امور آی تی دینگ، الگوهای داخلی و خارجی را بررسی کردیم و تاکید داشتیم پایه و اساس نرم افزاری مجموعه دینگ از هیچ الگوی مشابه داخلی و خارجی تبعیت نکند اما ممکن است در برخی موارد و جزئیات تشابهاتی با اپلیکیشن های دیگر داشته باشیم. مدیرناوگان دینگ در مورد مزیت های کلیدی این اپلیکیشن گفت: یکی از مزیت های کلیدی ما امکان رزرو است که در هیچکدام از اپلیکیشن های مشابه وجود ندارد به این معنی که شاید شما زمانی بخواهید به  جلسه مهم یا هر جای دیگری که حاضر شدن در زمان مقرر در آنجا برایتان اهمیت دارد، بروید و میل دارید مثلا ساعت 5 بعد از ظهر خودرو در زمان مشخص بدون استرس – این استرس که خودرو در آن زمان در اپلیکیشن موبایلی من در دسترس هست یا نیست؟ – در اختیار شما قرار گیرد. در اپلیکیشن دینگ ما این ویژگی را فراهم کردیم که مسافرین بتوانند از چند روز یا چند ساعت قبل برای ساعت ها و روزهای بعدی درخواست رزو بدهند. این امکان بسیار مورد استقبال مسافران و رانندگان قرار گرفته چرا که به این ترتیب مسافران می توانند برای کارهای خود برنامه ریزی کنند و استرس نرسیدن خودرو در زمان مقرر را نداشته باشند و از طرفی رانندگان هم می توانند ترددهای بدون مسافر و سرگردان خود را پایین بیاورند و انرژی خود را بهینه تر مصرف کنند و درآمد بهتری هم داشته باشند.

وی مزیت دیگر اپلیکیشن دینگ را این گونه توضیح داد:امکان دیگری که برای مسافران درنظر گرفتیم استفاده از ویژگی «در اختیار» است. در سایر اپلیکیشن ها این ویژگی به صورت سفر چند مقصده وجود دارد که از نظر هزینه چندان مطلوب مسافران نیست اما ویژگی «در اختیار» در اپلیکیشن دینگ به این شکل است که خودرو را به صورت زمانی  در اختیار متقاضی قرار می دهیم، به این معنی که شما در اپلیکیشن دینگ اعلام می کنید که من خودرویی می خواهم که برای مثال 2 ساعت در اختیارم باشد و مبدا را اعلام می کنید، بعد از آن هر جایی که خواستید طی آن 2 ساعت بروید خودروی میزبان ما در اختیار شما قرار می گیرد. این ویژگی کمک حال مسافرانی است که چند مقصده هستند و بین مقاصد توقف های کوتاهی دارند و به همین دلیل بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. به علاوه این ویژگی به دلیل تعرفه بالاتری که دارد مورد استقبال رانندگان هم قرار دارد و مزیتی برای آنها به شمار می رود.

مومنی نژاد در توضیح ویژگی دیگر اپلیکیشن دینگ بیان کرد: مزیت دیگری که ما برای مسافران درنظر گرفته ایم هدیه پنجاه هزارتومانی است که طی سفرهایی که انجام می دهند به آنها اهدا می شود به این صورت که هر مسافر در اکانتش کد ده را به عنوان معرف وارد می کند و زمانی که ثبت نام را انجام می دهد، پنجاه هزار تومان اکانتش شارژ می شود. این پنجاه هزار تومان طی سفرهایی که انجام می دهد به حسابش برمی گردد. به این معنی که مثلا اگر هزینه یک سفر ده هزار تومان باشد متناسب با آن درصدی که سیستم اعلام می کند بیست درصد –  ده درصد یا پانزده درصد آن هزینه سفربه حسابش برگردانده می شود. یعنی مثلا در اَن سفر هزینه ده هزارتومانی را پرداخت می کند ولی بیست درصدش  – دو هزار تومانش – دراکانتش شارژمی شود و می تواند این رقمی که شارژ می شود را تا سقف پنجاه هزارتومان در  سفرهای بعدی استفاده کند.

مدیر ناوگان دینگ مزیت هایی که این اپلیکیشن برای رانندگان درنظر گرفته است را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت:علاوه بر امکان رزرو که موجب کاهش سرگردانی و ایجاد درآمد مشخص و تضمین شده برای رانندگان می شود مزیت دیگری که برای میزبانانمان(رانندگان) در نظر گرفتیم این است که ما هزینه های استهلاک خودروی میزبانانمان – یعنی هزینه اقلام مصرفی و استهلاک پذیر خودرو مثل لاستیک و روغن و غیره – را طبق جدولی که بر اساس بررسی های کارشناسی طراحی کرده ایم به آنها پرداخت می کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد دیگری که در میزبانان و اپلیکیشن راننده دینگ در نظر گرفته شده این است که رانندگان را به سه دسته تقسیم کردیم که عبارت از خودروی گلد ، معمولی و بانوان است. رویکردمان در خودروهای بانوان حمایتی بوده و هزینه این خودروها هزارتومان از خودروهای معمولی بیشتر است. این حمایت را به این دلیل در نظر گرفتیم که بانوانی که به این حرفه روی می آورند معمولا سرپرست خانوار هستند و چون هزینه های زندگی به دوش آنهاست به این وسیله از آنها حمایت می کنیم.

مومنی نژاد افزود: در مورد خودروهای گلد ذکر این نکته ضروریست که متقاضیان در صورت نیازشان می تواند خوروی گلد درخواست بدهند و هزینه های سرویس گلد دینگ  به دلیل کیفیت بالاتر خودرو و بالطبع کیفیت بهتر خدمات، پنجاه  درصد بیشتر از حالت معمولی است.

وی با بیان این که سرویس معمولی، اقتصادی ترین سرویس اپلیکیشن دینگ برای مسافران است، گفت: طراحی این سرویس به گونه ای است که رانندگانی که ساعت بیشتری کار می کنند به تناسب ساعت کاری از درآمد بیشتر برخوردار می شوند، چون در سایر اپلیکیشن ها افزایش ساعت کاری لزوما به معنی افزایش درآمد نیست.

مدیر ناوگان دینگ در تشریح یکی دیگر از مزیت های رقابتی این اپلیکیشن برای رانندگان اظهار کرد:

این مزیت در خدمت درآمد زایی برای میزبان های ما یعنی رانندگان دارد و این ویژگی نوآورانه را تاکنون هیچ اپلیکیشن مشابهی نداشته است.  عزیزان میزبان می توانند با معرفی هر یک از دوستانشان  چه به عنوان مسافر چه به عنوان راننده از هر یک سفرهایی که آنها انجام می دهند تا هر زمانی که دینگ وجود دارد و آن اشخاص با دینگ کار می کنند، درآمد کسب کند. بیزنس پنل بسیار خلاقانه و جالبی برای این ویژگی طراحی کردیم ودر اپلیکیشن قسمتی را  گذاشتیم به عنوان معرفی و درآمدزایی که اگر کاربران در آن لینک کلیک کنند صفحه ای برایشان باز می شود – چه برای مسافر چه برای میزبان – و به طور کامل می بینند آن شخصی که معرفی کردند نامش چه بوده، چه تعداد سفر رفته  و چه مقدار توانستند از این عزیز درآمد کسب کنند.

مومنی نژاد در پایان به معرفی مزیت رقابتی دیگر اپلیکیشن دینگ برای رانندگان پرداخت و گفت: مزیت بعدی که ما برای میزبانان در نظر گرفتیم در حوزه بیمه – بیمه خودرو شامل بیمه شخص ثالث  و بیمه بدنه  و بیمه تکمیلی خود رانندگان –  است. وی افزود:‌ در بیمه شخص ثالث ما قراردادی با بیمه رازی منعقد کردیم که شخصی که از طرف دینگ بیمه رازی معرفی می شود در ابتدا 35درصد حق بیمه شخص ثالث خودرو را خواهد پرداخت و الباقی هزینه بیمه را هم طی پنج فقره چک تا انتهای سال بدون سود می پردازد. همچنین بیمه رازی طبق این تفاهمنامه ،‌ در بیمه بدنه، حداکثر تا ۷۰ درصد هزینه بیمه بدنه خودروی میزبانان معرفی شده از سوی دینگ را تخفیف می دهد و 30درصد باقیمانده را هم با پنج فقره چک تسویه می کنند. در واقع میزبان ما اگر از طرف دینگ به بیمه رازی معرفی شود اصلا برای بیمه بدنه پولی نمی پردازد چون یک مقدار از آن تخفیف است و الباقی آن هم به صورت چک است که ما طی مدت زمانی که با خود شخص راننده توافق می شود، آن هزینه باقی مانده را پرداخت می کنیم.

به علاوه براساس بررسی هایی که ما کردیم به این نتیجه رسیدیم که میزبانان ما به واسطه شرایط و سختی های این کار به شدت نیازمند بیمه تکمیلی هستند. ما برای حمایت از این عزیزان امکان بیمه تکمیلی آنها را با هزینه بسیار کم فراهم کردیم تا دغدغه آنها از بابت بیماری و مشکلات ناشی از آن به حداقل برسد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد