اینترنت نسل چهارم حفره های امنیتی دارد

به گزارش فناوری فرهنگی،به نقل از انگجت، حفره های امنیتی در شبکه های اینترنتی موبایل هنوز هم وجود دارند. در همین راستا محققان موسسه Purdue و دانشگاه آیوا در یک پژوهش به موارد احتمالی سوءاستفاده از پروتکل های LTE اشاره کردند.

«ال تی ای» نسل چهارم اینترنت موبایل و در حقیقت استاندارد مخابراتی و شبکه انتقال اطلاعات بی سیم است. البته ال تی ای فقط نسل جدید فناوری بی سیم نیست بلکه استانداردی در حال حرکت و پیشرفت است که همراه با گذر زمان بهبود می یابد.

طبق این تحقیق شبکه موبایل مذکور شرایط را برای ده ها حمله هکری فراهم می کند. به عنوان مثال حفره های امنیتی آن به هکرها اجازه می دهد از تماس ها و پیامک های فرد جاسوسی کنند، مکان افراد را رصد، دستگاه ها را خاموش کنند و حتی  پیام های هشدار تقلبی ارسال کنند.

 هکرها می توانند با استفاده از سه پروتکل اصلی(مانند اتصال یک دستگاه به شبکه موبایل و حفظ ارتباط) بدون نیاز به احراز هویت به شبکه موبایل «ال تی ای»  متصل شوند.

البته محققان  با استفاده از سیم کارت های چهار اپراتور مخابراتی در آمریکا ۸ مورد از حملات مذکور را آزمایش کردند و متوجه شدند می توان برخی از آنها را خنثی کرد.

جالب آنکه هکر می تواند باتجهیزات ساده موجود در بازار  ابزارهای لازم برای هک شبکه LTE را تهیه کند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد