درآمد ده‌ها میلیارد دلاری گوگل از تبلیغات

به گزارش فناوری فرهنگی، هنگامی که اینترنت برای نخستین‌بار وارد زندگی مردم شد، شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که روزی این رسانه بعد از تلویزیون، دومین رسانه تبلیغاتی جهان شود؛ رسانه‌یی که به سرعت از رسانه‌های چاپی پیشی گرفت.

آن‌طور که آخرین آمار نشان می‌دهد، یک بررسی برای رتبه‌بندی رسانه‌های اینترنتی صورت گرفته که مبنای آن، درآمد سالانه این شرکت‌ها از محل تبلیغات بوده است.

پنج شرکت دیجیتال بین 30 شرکت، بالاترین رتبه را دارند. شرکت‌های گوگل، فیس‌بوک، بایدو، یاهو و مایکروسافت در این رابطه 65 درصد از بازار تبلیغات اینترنتی جهانی را به خود اختصاص می‌دهند. در حال حاضر بیش از یک‌سوم از درآمد تولید شده توسط 30 شرکت دیجیتالی پردرآمد دنیا، توسط این پنج شرکت تولید می‌شود. این رتبه‌بندی تمام درآمد حاصل از کسب‌وکار این شرکت‌ها را شامل می‌شود که تبلیغات و فعالیت‌های غیرتبلیغاتی مانند گردش درآمد را در خود دارد.

گوگل در راس غول‌ها

همان‌گونه که نمودار نشان می‌دهد گوگل با اختلاف زیاد، از دیگر رسانه‌ها پیشی گرفته است. این شرکت در هر سال، ده‌ها میلیارد دلار از راه خدمات تبلیغات آنلاین که به‌طور عمده از طریق جست‌وجوی گوگل انجام می‌شود، تولید درآمد می‌کند. 95 درصد از درآمد این شرکت از راه تبلیغات است. موتور جست‌وجوی گوگل در طول روز بیشترین بازدیدکننده ازسوی کاربران را دارد. گفته می‌شود گوگل بابت هر جست‌وجویی که انجام می‌دهد ۱۲ سنت و از کلیک روی آگهی‌ها ۶۲ سنت سود می‌کند. نکته جالب‌تر آنکه درآمد گوگل از هر کاربر جست‌وجوگرش، به‌طور متوسط ۷ دلار است. به‌طور کلی گوگل به وسیله این موتور جست‌وجو روزانه صدها میلیون دلار درآمد کسب می‌کند. موتور جست‌وجوی گوگل بالاترین سهم را در کشور آمریکا دارد و پس از آن موتورهای جست‌وجوی یاهو و بینگ (مایکروسافت) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این نمودار شرکت گوگل در سال 2014 درآمدی معادل 59.6 میلیارد دلار پیشتاز است.

پس از گوگل، شرکت والت‌دیزنی با درآمد 22.5 میلیارد دلار در رتبه بعدی قرار دارد. این شرکت مالک 14 شهربازی، چند شبکه تلویزیونی و شماری شرکت زیرمجموعه است.

پس از شرکت دیزنی، شرکت «کامکست» با رقمی معادل 19.7 میلیارد دلار قرار دارد. این شرکت، بزرگ‌ترین اپراتور شبکه‌های کابلی، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارائه‌‌دهنده خدمات اینترنت خانگی، رسانه‌های گروهی و سومین ارائه‌کننده خدمات تلفن ثابت در ایالات متحده آمریکاست.

پس از این شرکت، شرکت فاکس قرن 21 با رقمی معادل 18.7 میلیارد دلار در رتبه بعدی قرار دارد. این شرکت، یک شرکت رسانه‌های گروهی آمریکایی و چند ملیتی است.

پس از این چند شرکت، فیس‌بوک با اختلاف بیشتری در مقام بعدی جای دارد. درآمد این شرکت در سال 2014، رقمی معادل 11.5 میلیارد دلار است.

پس از شرکت فیس‌بوک، شرکت آلمانی «برتلسمان» در رتبه بعدی قرار دارد. این شرکت رسانه‌ای در سال 2014، رقمی معادل 10 میلیارد دلار درآمد داشته است.

پس از آن، شرکت «ویاکوم» که یک شرکت چند رسانه‌ای فعال در زمینه رادیو، تلویزیون و فیلم‌سازی است، با درآمدی معادل 9.6 میلیارد دلار در رتبه بعدی قرار دارد.

شرکت «سی‌بی‌اس» که یک شبکه رادیو و تلویزیونی است با درآمدی معادل 9.6 میلیارد دلار همراه با شرکت «ویاکوم» در یک جایگاه قرار دارد.

رتبه بعدی از آن شرکت چینی «بایدو» است. این وبگاه جست‌وجو در سال 2014 درآمدی معادل 7.9 میلیارد دلار داشته است.
بعضی از این شرکت‌ها خیلی زود مسیر پیشرفت و بزرگ شدن را پیش گرفتند. براساس آمار جدول زیر و شتابی که این شرکت‌ها برای کسب جایگاه برتر در بازار دیجیتال دارند، شاید با انتشار فهرست بعدی، شرکت‌های پردرآمد رسانه‌یی دیگری مشاهده شود.

 

 

منبع: اقتصادخلاق

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد