تایوان پارک‌های خلاق و فرهنگی می‌سازد

به گزارش فناوری فرهنگی،تایوان برای ترویج فعالیت‌های خلاقانه در بین جوانان، پارک‌های خلاق و فرهنگی می‌سازد.

وزارت فرهنگ تایوان از اوایل سال 2016 نوسازی پارک صنایع خلاق و فرهنگی چیای را در جنوب این کشور بر اساس پروژه‌ای 3 ساله آغاز کرده است.

این پروژه با هزینه 120 میلیون دلار تایوان معادل 3.6 میلیون دلار آمریکا شامل 30 درصد ساخت و ساز واحدهای مختلف در زمینی به وسعت 17943 متر مربع تا پایان امسال، 30 درصد تا پایان سال 2017 میلادی و مابقی تا اوایل سال 2019 میلادی خواهد بود. علاوه بر این 500 میلیون دلار تایوان نیز برای به روزرسانی تجهیزات از سال 2008 میلادی هزینه شده است.

این پارک در ایستگاه قطار چیای واقع شده، پارک وسیعی به مساحت 3.9 هکتار شامل 21 ساختمان است و در سال 2003 میلادی احداث شده است.

«تسای پینگ کان» معاون وزیر فرهنگ گفت: این پروژه روح جدیدی از زندگی به بزرگترین پارک خلاق و فرهنگی کشور خواهد دمید.

وی افزود: این پروژه همچنین به ایجاد یک مرکز ملی برای نوآوری در زمینه هنرهای سنتی کمک خواهد کرد. این پارک محلی برای ارائه هنرهای بومی مثل سفال کوجی و مجسمه‌های سنگی و چوبی است. در عین حال می‌توان با مراکز فرهنگی و خلاق دیگر مانند کاخ موزه ملی واقع در چیای و موزه عروسکی یونلین همکاری کرد.

بر اساس اعلام وزارت فرهنگ، این طرح ابتکاری توسط شرکت خلاق و فرهنگی سینچیا با یک توافق 15 ساله اجرا خواهد شد.

جوناتان یه رئیس این شرکت گفت: زمانی که این پارک نوسازی شود، پلت فرم مهمی برای هنرمندان بومی خواهد بود تا فعالیت‌های خلاقانه خود را نشان دهند. ما تمایل داریم تا از این استعدادها حمایت کنیم از طریق راه اندازی فروشگاه‌ها و استودیوهای محتوا، در عین حال با تشویق مشارکت بخش‌های مختلف اجتماع.

تسای گفت: چنین همکاری بین بخش خصوصی و دولتی نقش مهمی در تضمین موفقیت پارک خلاق و فرهنگی دارد و همین طور 4 پارک دیگر یعنی هوالین، تای چونگ، تاینان و تایپه. با سرمایه گذاری روی این پروژه، ما برآورد می‌کنیم که استعدادهای بیشتری را از سراسر جهان جذب خواهیم کرد و زمینه لازم برای غنی سازی بیشتر چشم انداز فرهنگ ملی ایجاد خواهد شد.

منبع: اقتصادخلاق

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد