چند وسیله به اینترنت متصل هستند؟

به گزارش فناوری فرهنگی،بررسی موسسه IHS نشان می‌دهد تا پایان سال 2015 تعداد ابزار و وسایلی که به اینترنت متصل هستند، به بیش از 8.1 میلیارد مورد رسیده است.

از جمله این وسایل می‌توان به رایانه‌های شخصی، تبلت ها، تلویزیون ها و برخی محصولات صوتی اشاره کرد. به طور متوسط در هر منزل چهار وسیله متصل به اینترنت وجود دارد.

از مجموع 8.1 میلیارد وسیله متصل به اینترنت 3 میلیارد و 377 میلیون وسیله گوشی هوشمند بوده، 1 میلیارد و 845 میلیون وسیله رایانه شخصی و یک میلیارد و 429 وسیله هم سخت افزارهای صوتی بوده اند. تبلت ها با 733 میلیون مورد در رتبه چهارم، ابزار دارای تلویزیون با 507 میلیون مورد در رتبه پنجم و تلویزیون ها با 289 میلیون مورد در رتبه ششم هستند.

با توجه به اینکه سالانه شاهد افزوده شدن نیم میلیارد گوشی هوشمند به جمع ابزار قابل اتصال به اینترنت هستیم، می توان انتظار داشت سهم تلفن های همراه در این مجموعه بیشتر از گذشته شود. به گونه‌ای که تا سال 2020 به ازای هر یک تبلت ده گوشی قابل اتصال به اینترنت خواهیم داشت.

افزایش دستگاه های قابل اتصال به اینترنت، استفاده از آن برای دسترسی به خدمات حرفه ای، تفریحی و رسانه‌ای را نیز افزایش می دهد و باعث شکل گیری شرکت‌ها و موسسات جدیدی بر همین مبنا خواهد شد.

منبع: دی نت

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد