سطح سنی دسترسی به فضای مجازی نیازمند تجدیدنظر است

به گزارش فناوری فرهنگی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه باید نسبت به سطوح دسترسی اقشار آسیب پذیر ملاحظاتی ایجاد شود، یادآور شد: در بسیاری از کشور ها بویژه کشورهای آمریکایی و کشور های اروپایی این ملاحظات در خصوص استفاده از ماهواره، اینترنت و فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

فاطمه رهبر، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز با بیان اینکه در خصوص فضای مجازی و آسیب های آن باید کارهای کارشناسی، پژوهشی و تحقیقاتی قوی انجام شود، افزود: معمولاً ما در هر برهه از زمان با مشکلات خاصی در حوزه فرهنگ رو به رو می شدیم اگر برگردیم به چند سال گذشته زمانی که ماهواره و قبل تر از آن در اویل دهه 70 بحث اینترنت بود همواره نگرانی هایی را در بین خانواده ها، اقشار مختلف جامعه و حتی در بین مسئولین وجود داشته است.

این نماینده اسبق مجلس با تاکید براینکه از همان سالها مقام معظم رهبری نسبت بحث شبیه خون فرهنگی دشمن هشدار داده بودند، اذعان داشت: ایشان در ادامه بحث تهاجم فرهنگی و ناتو فرهنگی را نیز مطرح کردند.

رهبر در ادامه بیان داشت: مقام عظمی ولایت سال گذشته در شهر مقدس مشهد مسئولین را نسبت به رخنه فرهنگی دشمن آگاه نمودند و حتی تأکید فرمودند که توجه ویژه ای به فضای فرهنگی داشته باشید.

وی با بیان این مطلب که اهمیت فضای فرهنگی به قدری است که رهبر انقلاب آن را چون هوای پیرامونی دانسته اند، تصریح نمود: چنانچه ما بخواهیم در هوای آلوده تنفس کنیم دچار مشکل می شویم، فضای فرهنگی هم به این شکل است و چنانچه فضای فرهنگی جامعه ای ناسالم باشد در سایر بخش ها هم مشکلات متعدد ایجاد خواهد شد.

نماینده اسبق مجلس توجه و برنامه ریزی روی شاخصه های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را در عرصه فرهنگ راه حل معضلات فرهنگی دانست و خاطرنشان شد: در حوزه فضای مجازی با تعریف مجدد آن بازبینی ویژه ای را نسبت به این فضا داشته باشیم و نسبت به سطوح سنی دسترسی به آن تجدید نظر کنیم.

رهبر با تاکید مجدد بر اینکه باید نسبت به سطوح دسترسی اقشار آسیب پذیر ملاحظاتی ایجاد شود، یادآور شد: در بسیاری از کشور ها بویژه کشورهای آمریکایی و کشور های اروپایی این ملاحظات در خصوص استفاده از ماهواره، اینترنت و فضای مجازی به شکل های مختلفی در گروه ها، سبک های مختلف و مدل های مختلف چه تلگرام و چه واتس آپ و امثالهم وجود دارد.

وی در ادامه تصریح نمود: در کشور ما هم مسئولین امر باید چنین ملاحظاتی را بویژه برای اقشار جوانان، نوجوانان و بین آن برای دخترانمان در نظر بگیرند.

منبع: شما

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد