اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌های صنعت گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی،معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: ما اگر اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک خط مشی در نظر بگیریم صنعت گردشگری براحتی می‌تواند در این بخش تأثیرگذار باشد.

سعید شیرکوند با اشاره به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از طریق رونق صنعت گردشگری افزود: معیارهایی که در اقتصاد مقاومتی ارزیابی می شود در صنعت گردشگری قابل توجه است زیرا این صنعت که تکیه برمنابع داخلی دارد، برونگراست و می تواند در کنار دیگر صنعت ها سود ارزآور برای کشور داشته باشد.
وی گفت: صنعت گردشگری برای کشور درآمدزایی دارد و پیشران دیگر صنعت‌هاست و در بخش حمل و نقل، تولید مواد غذایی و مشاغل و کسب و کار کوچک تاثیر بسزایی دارد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نقش دولت در گسترش صنعت گردشگری افزود: نقش دولت در بخش سخت افزاری شامل ساخت فرودگاه، حمل و نقل جاده ای و هتل مناسب برای ورود گردشگران خارجی است و در بخش نرم افزاری، فراهم کردن  زیرساخت ها و فرهنگ سازی  از نوع برخورد و ورود گردشگر به فرودگاه، تاکسی، هتل و فروشگاه را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: سرمایه گذار خارجی با توجه به معیارهای خود برای سرمایه گذاری وارد کشور می شود. دولت موظف است به سرمایه گذاران خارجی اعلام کند که قواعد حاکم بر این کشور و قوانین داخلی و روابط میان دستگاه‌ها، روان تر شده است و سرمایه گذاران می توانند براحتی مراحل اخذ استعلام ها و مجوزها را در زمینه هتل سازی انجام دهند و با تسهیلات بانکی و ارزی برای ورود تجهیزاتشان در گمرک مشکل کمتری داشته باشند.
شیرکوند تاکید کرد: صنعت گردشگری صنعتی مجرد نیست، بلکه کاملاً گسترده است و باید همه ارگان‌ها در این زمینه هماهنگ شوند و جواب واحدی برای سرمایه‌گذار خارجی داشته باشند.
وی با اشاره به زمانبندی ساخت هتل در کشورمان تصریح کرد: سرمایه گذاری در پروژه‌های بلندمدت، زمانبر است؛ ساخت یک هتل پنج ستاره در کشور حداقل 5 ماه مطالعه مکان سنجی نیاز دارد تا سرمایه گذار متوجه شود در کدام نقطه شهر آن هتل را تاسیس کند تا همه فاکتورهای نظری را داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به لغو تحریم ها بعد از اجرای برجام گفت: قبل از اجرای برجام همه شرکت های خارجی کشور ما را ارزیابی می کردند. بعد از اجرای برجام در ایران ظرفیت ورود آن شرکت‌ها را دارد یا نه؟ بعد از برجام درخواست ها زیاد شده و ما در حال مذاکره هستیم.
وی افزود:‌ روند این ملاقات ها رضایتمند بوده است که تا عقد قرارداد نزدیک شده ایم و آن‌ها درخواست داشته اند تا هتل‌های پنج ستاره را گسترش دهند.
شیرکوند گفت: درحال حاضر فقط شرکت آکور فرانسه یک قرارداد در بهره برداری از هتل وخدمات هتلداری با ما بسته است.
وی با اشاره به چشم انداز بیست ساله در زمینه هتل سازی اظهار داشت : سرمایه گذار دنبال سودآوری برای خودش است و ما تا الان در زمینه صنعت گردشگری رونق زیادی داشته ایم به طوری که تاکنون 28 هتل به بهره برداری رسیده است و حدود 175 هتل 4 تا 5 ستاره نیز کلنگ خورده داریم که فعالیت ساخت و ساز آن را شروع کرده ایم.
شیرکوند در پایان با اشاره به تسهیلات رفاهی برای سرمایه گذاران خارجی در داخل کشورمان گفت: می توانیم بسیاری از خدمات آنها را فراهم کنیم در بعضی مواقع محذوراتی داریم ولی در هتلی که سرمایه گذاران چینی وارد آن شوند می توانیم رستوران چینی هم احداث کنیم.

منبع: صداوسیما

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد