امضا تفاهم­نامه همکاری ستاد فناوری­‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و انجمن سینمای انیمیشن روسیه

به گزارش فناوری فرهنگی، در راستای توسعه همکاری­های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه صنایع فرهنگی، از جمله تولید انیمیشن و توسعه صنعت سینما تفاهم نامه همکاری بین ستاد توسعه فناوری­های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست­‌جمهوری و انجمن سینمای انیمیش روسیه امضا و مبادله شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری­های نرم وهویت­ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس کارگروه فناوری اطلاعات کمیسیون عالی همکاری­های فناوری ایران و روسیه ضمن اعلام این خبر گفت:  طبق این تفاهم نامه طرفین در زمینه ارتقا، گسترش همکاری­ها و تعامل در حوزه انیمیشن  به مدت 5 سال همکاری­های جدی خواهند داشت.

به گفته وی، طبق این تفاهم­نامه طرفین متعهد شدند از طریق تعاملات و همکاری­های سازمان­های دولتی، غیردولتی، اتحادیه­های سینماگران، تولیدکنندکان و توزیع­کنندگان محتواهای انیمیشنی در جهت توسعه همکاری­ها در زمینه انیمیشن گام بردارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری­های نرم و هویت‌­ساز معاونت علمی  ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم­نامه مقرر شده است طرفین از طریق برگزاری رویدادهای مرتبط در زمینه صنعت انیمیشن از جمله برگزاری جشنواره­های معتبر بین­‌المللی سینمایی به توسعه همکاری­ها در زمینه صنعت انیمیشن بپردازند.

وی افزود: بر طبق این تفاهم­نامه طرفین در زمینه انتقال دانش و فناوری در حوزه انیمیشن و  تولید محصولات مشترک انیمیشنی همکاری خواهند داشت.

سجادی نیری همچنین ابراز کرد: از مفاد دیگر این تفاهم­نامه تعهد طرفین به همکاری در توسعه آموزش­های پیشرفته و افزایش توان علمی متخصصان در حوزه های مربوطه است.

براساس این گزارش، تفاهم­نامه همکاری ستاد توسعه فناوری­های نرم و هویت­ساز معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری به نمایندگی سید محمدحسین سجادی نیری از سوی طرف ایرانی و  ای. آ پاپف رییس انجمن سینمای انیمیشن روسیه از سوی طرف روس در سن­پطرزبورگ روسیه امضا و مبادله شد.

انجمن سینمای انیمیشن روسیه متشکل از 40 استودیوی انیمیشن سازی حرفه­ای روسیه است. این انجمن با ایجاد شرایط مساعد برای توسعه صنعت انیمیشن در روسیه و سراسر جهان برای توسعه موثر صنعت انیمیشن گام بر می دارد.

منبع: ستاد فناوری­‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد