سواد رسانه ای معیار رتبه بندی تمام محصولات دیجیتال شد

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعیین موضوع سواد رسانه ای به عنوان معیار رتبه بندی تمام محصولات دیجیتال کشور خبر داد و گفت: اعضای هیات علمی جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، شاخص هایی را برای ارزیابی محصولات دیجیتال ثبت شده پیشنهاد دهند.

سید مرتضی موسویان افزود: همه علاقه مندیم سواد رسانه ای را به صورت ملموس و قابل فهم به سطح جامعه بیاوریم و این ارتقاء را از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده ایم.

** داوری مردمی محصولات دیجیتال
وی افزود: مبنای جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی به این صورت است که تمام محصولاتی که برای دریافت مجوز به مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مراجعه می کنند در معرض داوری همه مردم قرار خواهند گرفت و کار هیات علمی جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی این است که شاخص های داوری مردمی را تعیین کنند.

** آماده سازی زیر ساخت ها
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: اکنون زیرساخت های فنی برای داوری مردمی آماده شده و عموم مردم می توانند با ورود به سامانه جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی و وارد کردن کد ملی خود به داوری تمامی محصولات دیجیتال کشور بپردازند اما لازم است تا هیات علمی جشنواره ی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی هر چه زودتر شاخص های داوری مردمی را تعیین کند تا جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی به صورت ماهانه برگزار شود.

** افزایش سواد رسانه ای با داوری مردمی محصولات دیجیتال
رئیس همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد: داوری مردمی محصولات دیجیتال در چارچوب سواد رسانه ای باعث افزایش سواد رسانه ای عموم مردم خواهد شد.
موسویان یادآور شد: همزمان با جشنواره و همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی که روز فرهنگ عمومی در تهران برگزار می شود، علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش می‌توانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد