کاهش وزن با بازی موبایلی!

به گزارش فناوری فرهنگی،محققان دانشگاه درکسل یک بازی رایانه ای و برنامه گوشی‌های هوشمند را توسعه داده‌اند که می‌تواند به افراد برای کنترل عادات ناسالم غذا خوردن و در نهایت کاهش وزن کمک کند.

این بازی به منظور بهبود “کنترل مهاری” یک شخص طراحی شده که افراد را از اشتها به عادات غذایی ناسالم باز می‌دارد.

کنترل مهاری به معنای توانایی کنترل رفتارها یا پاسخهای نامناسب در افراد است به طوریکه بخشی از مغز که مسئول این رفتارها می‌باشد را کنترل می‌کند. کنترل مهاری نقش مهمی در کارکردهای اجرایی ایفا کرده و به افکار و اعمال افراد نظم می‌دهد.

این نرم افزار تلفن همراه به طور هوشمندانه الگوهای موجود در عادات غذا خوردن فرد را تشخیص داده و هنگامیکه کاربران دچار لغزش شده و از برنامه غذایی سالم خود فاصله می گیرند،استراتژی مناسبی را برای بازگشت آنها به مسیر قبلی خود ارائه می‌کند.

به گفته محققان در کالج هنر و علوم، میلیونها نفر در حال تلاش برای کم کردن وزن بوده و همه آنها به دنبال راهی منطقی برای این کار هستند. اما در این میان گاهی ممکن است دچار لغزش شوند که این امر ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.

در این پژوهش یک تیم از محققان نظریه‌ای را آزمایش کردند که افراد با انجام تمرین‌های خاص و تکرار آنها می‌توانند توانایی کنترل مهاری خود را تقویت کنند.

در این آزمایش به افرادی که عادت به مصرف مداوم میان وعده‌های غذایی داشتند، آموزش‌هایی برای افزایش قدرت تصمیم گیری و تقویت کنترل مهاری داده شد.

نتایج این پژوهش‌ها نشان داد که هم این آموزشها و هم نرم افزار جدید، در کاهش اشتها و جلوگیری از عادات ناسالم غذایی موثر هستند.

این یافته‌ها در مجله Appetite منتشر شده است.

منبع: فرارو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد