۴۰ شکایت برای صحنه‌های خشن جیمز باند

به گزارش فناوری فرهنگی، تعداد شکایت‌هایی که سال گذشته میلادی از فیلم جیمز باندی «اسپکتر» به اداره ممیزی صنعت فیلمسازی بریتانیا رسیده، بیش از هر فیلم دیگر بوده است.

با اینکه اسپکتر برای اکران عمومی از هیأت طبقه‌بندی فیلم بریتانیا درجهA12 دریافت کرد اما این موضوع مانع رسیدن 40شکایت مربوط به محتوای نامناسب فیلم به هیأت نشد؛ عددی که در نوع خود بسیار بزرگ اما در مقایسه با گیشه 50میلیون پوندی اسپکتر، تقریبا ناچیز است.

با این حال، مدیران صنعت فیلمسازی بریتانیا معتقدند برای پرهیز از تکرار موارد مشابه، باید با سختگیری بیشتر نسبت به صحنه‌های خشن و تکان‌دهنده ازجمله درآوردن چشم به‌ویژه برای مخاطب نوجوان برخورد کرد. یکی از صحنه‌های مشمئزکننده فیلم جایی است که کریستوفر والتس بازیگر نقش بلوفلد یک مته کوچک در سر جیمز باند با بازی دانیل کریگ فرومی‌کند. گرچه در این صحنه خونی ریخته نمی‌شود و اثری هم از زخم و جراحت نیست اما دیدن زجر کشیدن باند به اندازه کافی دردناک و آزاردهنده است.

پس از 40شکایت از اسپکتر، «کینگزمن: سرویس مخفی» با 38شکایت در رده دوم ایستاد. عمده شکایت‌ها از این فیلم نوجوانانه و جاسوسی به صحنه خشن مبارزه در کلیسا مربوط می‌شود. «مینیون‌ها» هم با داشتن 16شکایت سوم شد. سال گذشته، هیأت طبقه‌بندی فیلم بریتانیا برای 983فیلم مجوز نمایش صادر کرد که 383فیلم درجه 15گرفتند و درجه321 فیلمA12 (مناسب برای 12سال به بالا) اعلام شد.

منبع: سینماپرس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد