فتوای بالاترین مرجع مذهبی عربستان سعودی علیه یک بازی رایانه ای!

به گزارش فناوری فرهنگی، مفتی های مذهبی عربستان سعودی که قائل به مذهب وهابیت هستند، هر از چندگاهی فتاوای عجیبی صادر می کنند که هم باعث حیرت مخاطبان شده و هم آنها را می خنداند.

به گزارش رویترز جدیدترین فتوای بالاترین مرجع مذهبی عربستان سعودی در مورد یک بازی رایانه ای با نام پوکمون است. شورای علمای اسلامی عربستان در فتوایی اعلام کرده این بازی غیراسلامی است و بازی کردن با این نرم افزار ساخت شرکت نینتندو حرام است.

شورای علمای عربستان سعودی در بیانیه خود اعلام کرده این شورا فتوای ۱۵ سال پیش خود در سال ۲۰۰۱ علیه کارت های بازی پوکمون را دوباره مورد تائید قرار داده است. این شورا تاکید کرده موجوداتی که در این بازی حضور دارند و از قدرت های عجیب و خارق العاده برخوردار هستند در تضاد آشکار با نظریه خلقت خداوند قرار دارند.

در فتوای علمای سعودی علیه بازی پوکمون مسائل دیگری از جملهز نمادهای مذهب شینتو، مسیحیت و نیز صهیونیزم جهانی استفاده شده است.

پوکمون نام بازی رایانه‌ای از شرکت ژاپنی نینتندو بود که با استقبال فراوان از آن تبدیل به انیمه پرطرفدار تلویزیونی و مجموعه فیلم سینمایی شد. یکی از محبوبترین پوکمونها پیکاچو است که پوکمون از نوع برق می‌باشد و قدرت او در ایجاد صاعقه برق است.

منبع: پایگاه خبری شفقنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد