حمایت از تولیدکنندگان فرهنگی کافی نیست

به گزارش فناوری فرهنگی، سعید الفتی در برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: حمایت از تولید کنندگان فرهنگی در کشور کافی و مطلوب نیست، در کنار این به نظر من سیاست اجرایی این دست از حمایت ها می تواند بهتر از این باشد.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی ماهواره و تبلیغات غیر مجاز و با حضور خانم دکتر لیلا وصالی (استاد دانشگاه خبر و دبیر همایش سواد رسانه ای) و محمود دامغانی (کارشناس عالی توسعه روابط فرهنگی و عضو کمیته ی علمی همایش ناجای آینده) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر محمود دامغانی در خصوص وضعیت بودجه فرهنگی در کشور، گفت: بودجه ی فرهنگی ایران در اندازه تهیه ی کارهای ارزشمند وجود دارد، اما در اکثر اوقات این بودجه به خوبی به کار گرفته نمی شود.

وی همچنین در ادامه ی سخنان خود اظهار داشت: ما می توانیم، پیوست فرهنگی را به پیوست های حوزه ی اقتصاد پیوند بزنیم.

این کارشناس عالی توسعه روابط فرهنگی با تاکید به پیوند اقتصاد و فرهنگ، گفت: پیوست های اتصادی در حوزه ی فرهنگ باید به انسجام مناسب برسد.

وی در خصوص برنامه سازی ایرانی گفت: حوزه ی فرهنگی کشور می تواند با استفاده از فرهنگ بومی خود و تولید برنامه های مختلف، مردم را از شبکه های ماهواره دور نگه دارد.

در بخش دیگر این برنامه سعید الفتی با اشاره به رسالت های وزارت ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی گفت: یکی از مهم ترین رسالت های سازمان سینمایی ایران حمایت از تولید فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی است.

وی همچنین در ادامه افزود: یکی از شرایط خوب تولید آثار سینمایی در ایران به حمایت مناسب دولت از آثار بستگی دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با بیان این که دولتی شدن تمام آثار سینمایی از نقاط ضعف فرهنگی محسوب می شود، اظهار داشت: در کنار تمام نهادها، بنیاد فارابی بسیاری از فیلم های سینمایی را مورد حمایت قرار می دهد، به طوری که اکثر سازندگان الویت خود را در ساخت فیلم ها حمایت دولت عنوان می کنند.

وی در خصوص مباحث مربوط به حمایت از تولید آثار سینمایی در ایران، گفت: بدون وجود خحمایت های دولتی بسیاری از فیلم سازان قادر به ساختن فیلم های خود نیستند.

منبع:رادیو گفت و گو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد