تقدیر جشنواره ونیز از یک چهره انیمیشنی

به گزارش فناوری فرهنگی، «کریس ملداندری» تهیه‌کننده محصولات انیمیشنی، از سوی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۶ به‌صورت ویژه مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، «کریس ملداندری» که ریاست کمپانی «ایلمومینیشن اینترتینمنت» آمریکا را برعهده دارد و تا کنون تهیه‌کنندگی انیمیشن‌های معروفی را مانند «مینیون‌ها»، «من نفرت‌انگیز»، «لوراکس» و «هاپ» برعهده داشته است، به پاس نقش مهم و تأثیرگذارش در عرصه سینمای انیمشن، از سوی برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز تقدیر می‌شود.

این مراسم که پنجم سپتامبر برگزار می‌شود، با جلسه گفت‌وگوی سینمایی با این تهیه‌کننده و همچنین نمایش بخش‌هایی از انیمیشن «Sing» به‌عنوان فیلم بعدی او که در جشنواره تورنتو رونمایی می‌شود، همراه خواهد بود.

«آلبرتو باربارا» دبیر جشنواره فیلم ونیز در این‌باره گفت: «ملداندری» با فیلم‌هایش که هم از لحاظ کیفی و هم از نظر فروش، فوق‌العاده هستند، در درک ما از انیمیشن و روش ساخت آن انقلابی ایجاد کرده و کمپانی «ایلومینیشن اینترتینمنت» تحت مدیریت او به یکی از پویاترین و خلاق‌ترین قطب‌های فعال در عرصه انیمیشن تبدیل شده است.

انیمیشن «مینیون‌ها» محصول کمپانی «ایلومینیشن اینترتینمنت» با فروش جهانی ۱.۱۵۹ میلیارد دلار، دومین انیمیشن پرفروش تاریخ سینماست.

بنابر اعلام اسکرین‌دیلی، ساخت قسمت سوم «من نفرت‌انگیز» و همچنین انیمیشن «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» در برنامه این کمپانی انیمیشن‌سازی و «کریس ملداندری» است.

هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز به‌عنوان قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان از ۳۱ اوت (۱۰ شهریورماه) آغاز می‌شود و تا ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد