خنثی بودن اکثر انیمیشن های داخلی/ ادعای مسئولان در حمایت از کار فرهنگی

به گزارش فناوری فرهنگی،کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» با بیان اینکه تا زمانی که مسئولان تنها ادعای حمایت را داشته باشند، نه تنها کمکی به فضای معنوی کشور نمی‌کنند بلکه در راستای کمک به دشمنان برای القاء فضای شیطانیشان در جامعه گام بر می‌دارند، گفت: هنرمند بدون پول و ابزار هنری، نمی‌تواند به جنگ با دشمن برود.

فرهاد عظیما، کارگردان انیمشین گفت: انیمیشن به ویژه انیمیشین دینی، با جایگاهی که در جامعه دارد و به دلیل زیاد شدن دین‌گریزی در جوانان و شبکه‌های مجازی و برنامه‌های ضداخلاقی، می‌تواند فضای ایده‌عالی برای کار داشته باشد.
عظیما با اشاره به اینکه انیمیشن بهترین ابزار برای جذب جوانان است، افزود: بودجه کار فرهنگی حتی از بودجه کود کشاورزی هم کم‌تر است، این در حالی است که باید برای کار فرهنگی هزینه بسیاری شود.

مسئولان تنها ادعای حمایت از کار فرهنگی را نداشته باشند

وی ادامه داد: تا زمانی که مسئولان تنها ادعای حمایت را داشته باشند، نه تنها کمکی به فضای معنوی کشور نمی‌کنند بلکه در راستای کمک به دشمنان برای القاء فضای شیطانیشان در جامعه گام بر می‌دارند.
این کارگردان انیمیشین با بیان اینکه جایگاه ارزش‌های دینی مورد بحث در حوزه‌های علمیه و مساجد، در بطن جامعه است، افزود: این کار با ابزار هنر امکان‌پذیر است چرا که هنر، کاری را که درست انجام شده باشد را با یک کیفیت متعالی در فضای جامعه با تیراژ بالا ارائه می‌کند.
هنرمند بدون پول و ابزار هنری، نمی‌تواند به جنگ با دشمن برود
عظیما با اشاره به این مطلب که هنرمند نمی‌تواند یک تنه و بدون پول و تجهیزات به جنگ دشمنی برود که تا بن دندان مسلح است، گفت: جلوی جنگی که با هنر وارد خانه‌های‌مان شده را فقط با ابزار هنری می‌توان گرفت اما در این بین به دلیل حمایت ضعیف مدیران، اوضاع هنرمندان بدتر از قبل شده است درحالی که دشمن ده‌ها هزار کار تمام شده دارد ما به چند مورد کار خوب در جامعه می‌بالیم و به آماری که برای جوانان مهم نیست، اکتفا می‌کنیم.
اکثر انیمیشن‌های داخلی خنثی هستند
وی با بیان اینکه اکثر انیمیشین‌های داخلی رنگ و بویی خنثی دارند، اظهار کرد: گروه‌های انیمشین‌ساز و دغدغه‌مندی که می‌خواهند از مسائل ارزشی حرف بزنند، مجبورند به دلیل بودجه کم با کیفیت پایین اثری را تولید کنند در حالی که انیمیشین‌های خارجی با کیفیت بالا وارد بازار می‌شود.
کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس۲» در رابطه با جایگاه انیمیشین مشهد، ابراز کرد: به برکت وجود امام رضا(ع) انیمیشین در مشهد پیشرفت زیادی کرده است اما بعضی از گروه‌ها بعد از پیشرفت، هنوز به دوران طلایی انیمشین نرسیدند به دلیل مسائل مالی خاموش می‌شوند.
تشکیل گروه ایده‌پرداز در جامعه
عظیما، با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل گروه ایده‌پرداز در جامعه و کسب اطلاعاتی در خصوص روحیات مردم و ساخت تولیدات فرهنگی، افزود: پس از شناسایی موارد روحیه‌بخش، می‌توان آنها را تبدیل به فیلمنامه کرد از فیلمنامه تهیه شده انیمیشن ساخت، هرچند نیازمند بودجه‌ای پنج میلیارد تومانی در سال است که می‌تواند انقلاب مهمی در جهاد هنری باشد.
مسئولان در کار فرهنگی سلیقه‌ای عمل می‌کنند
وی در پایان اظهار کرد: تا زمانی که مسئولان بخواهند سلیقه‌ای عمل کنند و به هنرمندان بها ندهند، نمی‌توان گفت در مسیر درست قرار گرفته‌ایم، لذا مسئولان ما قبل از آنکه به مدارج بالا برسند باید کلاس‌های اخلاقی را بگذارند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد