ضعف فیلم نامه در تولید انیمیشن به شدت مشهود است

به گزارش فناوری فرهنگی،یکی از کارگردانان انیمیشن کشور گفت: نه تنها در ژانر مذهبی بلکه در سایر حوزه ها و موضوعات نیز به شدت در تهیه فیلم نامه دچار ضعف هستیم.

ساره شفیعی پور، کارشناس ارشد رشته کارگردانی و کارشناس گرافیک، دارای دو اثر راه یافته تحت عناوین «پنجره فولاد» و «چراغ گنبد» به هشتمین دوره جشنواره ملی پویانمایی رضوی  است.

 وی در گفتگو با خبرنگاردر گرگان گفت: کار کردن و تولید اثر با موضوعات مذهبی و معنوی، شرایط خاصی دارد که باید سعی کنیم خیلی درست و منطقی به کار ورود کنیم.

وی افزود: در این سال ها انقدر کار ضعیف از صداوسیما پخش شده که حالت تدافعی نسبت به تولیدات داخلی در مخاطب به ویژه جوانان ایجاد شده است. باید به پویانمایی توجه ویژه ای شود تا کارهای با کیفیت بیشتر و بالاتری تهیه شود.

این هنرمند با بیان اینکه مشکلات مدیریتی چالشی جدی برای تولید انیمیشن به شمار می رود، اظهار کرد: این هنر نیاز به هزینه، انرژی و نیروی انسانی تربیت شده و متخصص دارد و کاری جمعی و زمانبر است، برای همین تولید انجمن کار بسیار سختی است. اما به نظر می رسد بزرگترین و مهمترین مشکل در تولید آثار پویانمایی مشکلات مدیریتی است. چرا که دیده می شود برای برخی از آثار هزینه های زیادی می شود اما آنگونه که باید و شاید آثار کیفیت ندارند.

وی با بیان اینکه به شدت در تولید فیلم نامه ضعف وجود دارد، گفت: نه تنها در ژانر مذهبی بلکه در سایر حوزه ها و موضوعات به شدت دچار ضعف فیلم نامه هستیم. مشکل این است که فیلم نامه نویسان ما  آگاه نیستند و عمده آنها در رشته ادبیات داستانی تحصیل کرده اند و باید فیلم نامه فیلم های داستانی و سینمایی را بنویسند، این در حالیست که فیلم نامه نویسی برای انیمیشن یک کار تخصصی است. فیلم نامه مانند پی ساختمان است که اگر مشکل داشته باشد، کل تولید دچار آسیب خواهد شد.

شفیعی پور گفت: باید نوشتن فیلم نامه به فیلم نامه نویسان متخصص و مجرب سفارش داده شود تا این کار را با وسواس انجام دهد.

وی با بیان اینکه اگر بخش آزاد به این جشنواره افزوده شود، کمک بیشتری برای توسعه انیمیشن و افزایش خلاقیت در این هنر خواهد بود، افزود: نه تنها باید موضوع آزاد در این جشنواره گنجانده شود بلکه باید یک نگاه بازتری به این هنر نگاه شود. معتقدم که ائمه معصومین (علیهم السلام) برای یاددادن نیکوکاری و آموزه های اخلاقی به مردم  تلاش کرده اند بنابراین هر موضوعی که مرتبط با این مفاهیم باشد را هم می توان در دل این جشنواره گنجاند.

منبع:خبرگزاری شبستان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد