حیات انیمیشن بر پیچ و خم بحران مالی

به گزارش فناوری فرهنگی، رییس مرکز صبا کاهش تولیدات انیمیشن این مرکز را ناشی از رکود کلی حاکم بر کشور خواند و در عین حال آن را در مقابل صنایع دیگری نظیر فولاد فعال‌تر دانست.

مرتضی شمسی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا مسائل مالی عدیده صداوسیما تأثیری بر میزان تولیدات انیمیشن مرکز صبا گذاشته است یا خیر؟ بیان کرد: ظلمی در حق صداوسیما شده است که می‌گویند صداوسیما دچار بحران مالی شده است؛ در صورتی که همه صنایع کشور دچار بحران مالی هستند. یکی از صنایع هم بخش‌های تبلیغاتی و تولیدات انیمیشن است. ما با دوران طلایی تولیداتمان فاصله‌ای معنادار داریم ولی کارها متوقف نشده و در حال تولید هستیم.

وی افزود: احساس شخصی من این است که بدنه اصلی هنرمندان تولیدکننده انیمیشن مشغول به کار هستند ولی همه صاحبان شرکت‌ها نتوانسته‌اند به قدر کافی کار بگیرند.

رییس مرکز صبا در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا با این مضمون که با توجه به تأثیر انکارناپذیر تعامل صداوسیما با قوای سه گانه بر بودجه دریافتی، آیا در دوره ریاست جدید صداوسیما، چشم‌انداز بهتری برای آینده انیمیشن متصور هستید؟ گفت: یک نیاز عمومی به انیمیشن وجود دارد و دولت بیشتر از همه به آن نیازمند است، زیرا صنعت انیمیشن باید تماما از افراد متخصص و تحصیلکرده استفاده کند و سرمایه‌گذاری دولت در آن می‌تواند بخش مهمی از معضل بیکاری تحصیکرده‌ها را حل کند.

آنچه خواندید پرسش‌های خبرنگار ایسنا از رییس مرکز صبا بود؛ جریان کامل نشست مرتضی شمسی با خبرنگاران متعاقبا در این گزارش ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد