اساطیر و افسانه‌ها پنجه‌درپنجه برای پرفروش شدن/ سندباد رودرروی هری‌پاتر

به گزارش فناوری فرهنگی،هفته دوم شهریور هفته‌ای بود که اساطیر و افسانه‌ها برای تسخیر کتابفروشی‌ها تمام قامت ایستادند و با یکدیگر پنجه در پنجه کشیدند تا بتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

  موج‌ها همیشه می‌خوابند و این طبیعت موج است. در بازار کتاب نیز این مصداق مورد تایید است و موج‌هایی که بر اثر شور ایجاد می‌شود به سرعت فروکش می‌کند و تنها کف است که روی آب باقی می‌ماند.

چندی پیش حدود یک ماه، موجی برای کتابی ایجاد شد و توجه بسیاری را به خود معطوف کرد اما در کمتر از چند هفته شاهدیم آنطور که توانست توجه‌ها را به خود جلب کند همانطور نیز به فراموشی سپرده شد، البته هنوز این کتاب در کف بازار فروش قرار دارد ولی دیگر در میان پرفروش‌های فروشگاه‌های کتاب دیده نمی‌شود. حال همین پیش بینی را می‌توان برای کتاب «هری پاتر و فرزند نفرین شده» نیز کرد، کتابی که طی دو هفته اخیر مورد توجه بوده و علاقه‌مندان به هری پاتر و جی.کی. رولینگ به آن اقبال نشان داده‌اند و بسیاری نیز به خاطر این موج ایجاد شده به سوی این کتاب کشیده شده‌اند.

هفته دوم شهریور هفته‌ای بود که اسطوره‌ها خودنمایی کردند و بازار کتاب را تبدیل به جولانگاهی برای قدرتنمایی‌های خود کردند.

ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول رویای نیمه شب
پرفروش دوم تن تن و سندباد
پرفروش سوم هری پاتر و فرزند نفرین شده

در کنار حضور «هری پاتر» در بازار کتاب «سندباد» نیز چند هفته‌ای است که پا در کتابفروشی‌ها گذاشته تا نبرد نابرابر عرصه کتاب را به نفع خود کند. که تاکنون نیز موفق بوده و توانسته بالاتر از هری پاتر در میان پرفروش‌ها قرار بگیرد.

یکی از کتاب‌هایی که هفته گذشته در میان پرفروش‌ها خودنمایی کرد کتاب «عیش و معاش» اثر امیرحسین بانکی پور فرد بود. این کتاب هفته گذشته در نماز جمعه‌های سراسر کشور معرفی شد و همین سبب پرفروش شدن نویسنده کتاب شد. از این رو می‌توان به اثرگذاری تریبون‌های نماز جمعه در فروش کتاب چشم امید بست.

«عیش و معاش» کتابی است که در آن بانکی‌پور فرد به اقتصاد اسلامی در خانواده پرداخته و راهکارهایی برای دستیابی به یک زندگی اسلامی در زمینه اقتصاد ارائه کرده است.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول مظفر سالاری
نویسنده دوم امیرحسین بانکی‌پور فرد
نویسنده سوم محمد میرکیانی

هفته دوم شهریور 95 در میان پرفروش‌ها شاهد تغییرات اساسی در میان پرفروش‌ها بودیم تا جایی که ناشرانی که مدت ها در میان این جمع غایب بودند دوباره به این جمع بازگشتند. موسسه جهادی(صهبا) ناشر آثاری چون دغدغه‌های فرهنگی، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، انسان 250 ساله و … است که تاکنون بارها تجدید چاپ شده است.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول کتابستان معرفت
ناشر دوم قدیانی – شهید کاظمی
ناشر سوم موسسه جهادی(صهبا)

برای دریافت و مشاهده جدول پرفروش‌های کتاب هفته دوم شهریور 95 اینجا را مشاهده کنید.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد