انیمیشن‌سازی در ایران؛شمع‌هایی که روشن و تمام می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، رییس انجمن فیلمسازان انیمیشن سینمای ایران معتقد است: «یقین دارم که فیلم‌سازهای سینمای انیمیشن، پتانسیل بالقوه ساخت فیلم‌های درجه یک را دارند.»

روانبخش صادقی در مورد کیفیت کار انیمیشان‌سازان ایرانی و استعدادشان در این حوزه مهجور مانده در ایران به خبرنگار سینمایی دیباچه می‌گوید: «درست است که می‌گویم، ساخت انیمیشن گران تمام می‌شود، اما به همان اندازه هم، می‌تواند پر فروش باشد. انیمیشن می‌تواند در اکران‌های بین‌المللی، درآمدزایی کند. تولید انیمیشن‌های باکیفیت از سینمای ایران، می‌تواند بازار کشورهای هم‌سایه را مصادره کند و آمار فروش را به طرز چشم‌گیری، افزایش بدهد.

n00048460-b

وی افزود:البته باید بگویم که سودآوری انیمیشن، فقط به اکران در سالن‌های سینما و بسنده کردن به فروش بلیت، محدود نمی‌شود: همان‌طور که کمپانی‌های بزرگ انیمیشن‌سازی با ساخت انحصاری عروسک‌هایی از‌ِ شخصیت‌های محبوبِ فیلم‌های انیمیشن،‌ لباس‌ها و وسایلی با طرحی‌هایی که مربوط به فیلم‌شان است _ فروشی که حتی تا سال‌ها بعد از اکران آن فیلم ادامه دارد _، درآمدزایی می‌کنند.»

روانبخش صادقی اعتقاد دارد: «کارگردان‌های ایرانی‌ای که در این حوزه فعالیت می‌کنند، پتانسیل ساخت آثار با کیفیت جهانی را دارند. یقین دارم که فیلم‌سازهای سینمای انیمیشن، پتانسیل بالقوه ساخت فیلم‌های درجه یک را دارند.

jamnewsimage17221163

رییس انجمن فیلمسازان انیمیشن سینمای ایران(آسیفا) خاطرنشان کرد:برای مثال، فیلم «شاهزاده روم»  (فیلمی از هادی محمدیان) و فروش خوب آن در سینماهای سرتاسر کشور مدرکی است برای اثبات کارگردان‌های با استعداد در این حوزه و استقبال تماشاچی از فیلم‌های با کیفیت… کارگردان‌ها و گروه‌هایی که در این سطح، فعالیت می‌کنند، تعدادشان اندک است و به سختی به این‌جا رسیده‌اند.

وی در خاتمه بیان داشت:باید از این فیلم‌سازها حمایت کرد؛ فیلم‌سازهایی که در صورت عدم توجه و حمایت، مثل شمعی روشن و تمام می‌شوند!»

 منبع: دیباچه

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد