افزایش محبوبیت پیام‌رسان هندی فیس بوک را نگران کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از آی تک پست، ارزش این پیام رسان در حال حاضر 1.4 میلیارد دلار برآورد می شود. Hike Messenger که از دسامبر سال 2012 فعال شده توسط کوین میتال پسر سانیل میتال رییس شرکت Bharti Enterprises طراحی شده است.

این پیام رسان هم تبادل پیام از طریق اینترنت بدون پرداخت هزینه را ممکن می کند. واتس اپ که جز محبوبترین پیام رسان های موبایلی است هم اکنون بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد و 16 درصد از کاربران ان هم هندی هستند که معادل با 160 میلیون نفر است. فعال شدن قابلیت تماس ویدئویی در واتس اپ محبوبیت آن را بیش از گذشته افزایش داده است.

اما رقیب هندی واتس‌ اپ توانسته حدود 100 میلیون کاربر به دست آورد و شاهد تبادل 40 میلیارد پیام در ماه است. 95 درصد از کاربران این پیام رسان هم هندی هستند که عمدتا در دهلی، بمبئی، احمدآباد و جیپور زندگی می کنند.

Hike Messenger از قابلیت جالبی موسوم به Video Stories برخوردار است که به کاربرانش امکان می دهد ویدئوهایی حداکثر 20 ثانیه ای را به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند این ویدئوها را با استفاده از فیلترها و برچسب های متحرک جذاب تر کنند. انبوهی از استیکرها هم این پیام رسان را به ابزاری جذاب مبدل کرده است.

ویدئوهایی تهیه شده به این شکل بعد از 24 ساعت از بین می روند و البته به اشتراک گذاری مستقیم آنها با دوستان نیز ممکن است.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد