اقتصاد دانش‌بنیان با توسعه اقتصاد علوم انسانی و فرهنگ شتاب می‌گیرد

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدحسین سجادی نیری با توضیح ابعاد اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان، بر اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان برای دست‌یافتن به اقتصاد مقاومتی تأکید و زمینه‌های حضور پژوهشگران علوم انسانی و حوزه‌های تخصصی علوم انسانی و علوم اجتماعی در شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی را تحلیل کرد.

به گفته وی، با شکل‌گیری و توسعه اقتصاد علوم انسانی و اقتصاد فرهنگ، شتاب نیل به اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی افزایش چشمگیری خواهد داشت.وی در ادامه به توضیح برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز برای اقتصاد علوم انسانی و اقتصاد فرهنگ پرداخت.

سجادی نیری تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، محل تلاقی نقشه مهندسی فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور است که بخشی از برنامه‌های آن تسهیل‌گری، توسعه دانش، حمایت از گسترش کسب‌وکارهای نوآورانه در حوزه اقتصاد فرهنگ و کارآفرینی در حوزه علوم‌انسانی و اجتماعی، توسعه گفتمان‌های اقتصاد فرهنگ و اقتصاد علوم انسانی، توسعه ارتباطات علمی و فرهنگی و ایجاد و گسترش شبکه‌های علمی، حمایت از شکل‌گیری اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر و ایجاد شبکه‌ای از اتاق فکرها برای پاسخ به نیازهای حوزه اقتصاد فرهنگ و اقتصاد علوم انسانی و به‌روزرسانی و تقویت زیرساخت‌ها و حوزه‌های فعال در اقتصاد فرهنگ و اقتصاد علوم انسانی است.

در کارگاه‌های برگزار شده، فرایند تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد علوم انسانی، فرایند تبدیل ایده به فناوری، کاربردی‌سازی علوم انسانی و نیز اقتصاد فرهنگ و اقتصاد علوم انسانی، توسط سجادی نیری و کارشناسان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، ارائه شد. همچنین، در این کارگاه‌ها ارزیابی و نقد مسائل مرتبط با اقتصاد فرهنگ و اقتصاد علوم انسانی، در گفت‌وگوهای انجام شده با اعضای هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: سیناپرس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد