بدون اعتقاد به لزوم پژوهش نمی‌توان کاری از پیش برد

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان که با محوریت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: همه باید نگران آموزش نیروهای انسانی باشند و باید بر سرمایه‌گذاری بر کارآفرینی و کسب‌وکار متمرکز شویم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور تصریح کرد: ما در اقتصاد نفتی یاد گرفتیم که مساله اصلی پول است این در حالیست که با پول شغل ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده از جیب کار آفرینی در می‌آید، افزود: باید در گیلان به سمت اکوسیستمی پیش برویم که شرکت‌ها بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کنند.

ستاری تاکید کرد: ما با پژوهش و دانشگاه دولتی به جایی نمی‌رسیم . شرکت‌های دانش‌بنیان پتانسیل‌های بزرگی هستند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ادامه داد: کارآفرینی باید یک ارزش در جامعه باشد و نباید کارآفرینان و کاسبان ما در کشور هر روز با مجوز گرفتن‌های جدید مواجه شوند. تفکراتی در کشور هستند که نیاز به اصلاح دارند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در بخش دیگری از این سفر در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به اینکه مشاغل موجود در حوزه فناوری‌های دانش‌بنیان متناسب با اقلیم استان گیلان است گفت: باتوجه به اینکه اقتصاد دانش بنیان ارزش افزوده فراوانی دارد با توسعه آن می‌توان ضمن حفظ محیط‌زیست، شغل ایجاد کرد.

ستاری نیروی انسانی مستعد را از توانمندی‌های ایران برای گسترش اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: از لحاظ دارا بودن نیروی انسانی با استعداد جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط اقتصاد دانش بنیان با زندگی روزمره مردم گفت: استان گیلان پتانسیل بالایی در بخش جوانان نخبه دارد و می‌تواند با توسعه محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رشد کارآفرینی نقش آفرینی کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به اینکه مشاغل موجود در حوزه فناوری‌های دانش بنیان متناسب با اقلیم استان گیلان است، گفت: باتوجه به اینکه اقتصاد دانش بنیان ارزش افزوده فراوانی دارد با توسعه آن می‌توان ضمن حفظ محیط‌زیست شغل ایجاد کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان به تحرک خوب ایجاد شده در جهت گسترش استارت آپ‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در آینده‌ای نزدیک به بزرگترین شرکت‌های کشور تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به درنظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برای نخبگان علمی گفت: باتوجه به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب معافیت‌های سربازی نیز برای این افراد درنظر گرفته شده است.

مصطفی سالاری نیز در این دیدار اظهار کرد: در حال حاضر اشتغالزایی خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته و از هر ظرفیتی برای ارتقاء این بخش استفاده می‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای تقویت شرکت‌های دانش بنیان گفت: حمایت‌های دولت از این مجموعه ها در استان گیلان اثربخش بوده و شاهد رشد آن هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از حمایت و پشتیبانی‌های آیت‌الله فلاحتی از مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی گفت: از پیشنهادات سازنده دلسوزان نظام، کشور و استان در توسعه هرچه بیشتر گیلان کمال بهره را می‌بریم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد