برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ارگ کریمخان شیراز+عکس

به گزارش فناوری فرهنگی،در این نمایشگاه 150 هنرمند و صنعتگر صنایع دستی از 28 استان کشور در قالب 120 غرفه تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه تا بیست و یکم اسفند از ساعت 9 تا 21 در ارگ کریم خانی شیراز برای بازدید عموم دایر است.در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، بازدید از مجموعه ارگ کریمخانی رایگان است.
4 هنر منسوخ شده فارس احیا می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از احیا و رونمایی ۴ هنر منسوخ شده استان فارس در هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خبر داد.
وی با بیان اینکه یکی از فرصت‌های ایجاد شده در این نمایشگاه احیا هنرهای منسوخ شده است، گفت: در این نمایشگاه هنرهای شیشه میمند و سفال و سرامیک استهبان احیا و رونمایی می‌شود.
امیری با بیان اینکه با توجه به ایام حضور گردشگران خارجی این نمایشگاه فرصتی برای عرضه محصولات است، تاکید کرد: علاوه بر هنرمندان داخلی یک گروه هم از کشور تونس برای ارزیابی در این نمایشگاه حضور دارند.
شهرک صنایع دستی شیراز راه اندازی می شود؟
معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس از راه‌اندازی شهرک صنایع دستی در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این شهرک فراهم شده و سرمایه‌گذار نیز اعلام آمادگی کرده تا با راه‌اندازی شهرک صنایع دستی عرضه و تولید صنایع دستی ساماندهی شود.
رستمی با بیان اینکه در استان فارس ۲۰۰ هزار هنرمند صنایع دستی فعالیت می‌کنند افزود: با توجه به این ظرفیت باید از زمان‌های بازدید گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد و هنرمندان باید مورد حمایت قرار گیرند.
معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس یادآور شد: ۱۲۰ رشته صنایع دستی در استان فارس فعال است و ۷۰ درصد هنرمندان صنایع دستی استان فارس را بانوان تشکیل می‌دهند.

منبع: تابناک

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد