تاسیس بیش از ۲۰ درصد شرکت های دانش بنیان توسط زنان

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع ­رسانی بنیاد مصطفی(ص) زینب حمیدزاده، در آیین افتتاحیه پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی در دانشگاه کراچی پاکستان با اشاره به سوابق دیرین کشورهای اسلامی در زمینه دستاوردهای علمی اظهار داشت: بدون دیپلماسی علمی، رسیدن به دستاوردهای مهم در این حوزه ممکن نیست.

مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری  افزود: با وجود دستاوردهای مهم و درخشان کشورها در زمینه علمی، فقدان ارتباطات علمی موثر بین جوامع علمی مشهود است. اولین گام برای حل این مشکل ایجاد شبکه­ای موثر از دانشمندان و متخصصان مسلمان است.

حمیدزاده با اشاره به اقدامات بنیاد مصطفی(ص) در این زمینه اظهار داشت: نشست استپ با هدف ایجاد فضای همکاری بین دانشمندان مسلمان، شناخت دانشمندان و تواناییهای آنان در زمینه­ های مختلف برگزار می­ شود.

مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری  با اشاره به دیدگاه اسلام در مورد تساوی زن و مرد در دست یافتن به حیات طیبه یادآور شد: این امر نشان می ­دهد تفاوتی بین زن و مرد در زمینه رشد توانایی­های آنان وجود ندارد.

وی با تاکید بر ایجاد فرصت­های مساوی برای دانشمندان در حوزه ­های مختلف دانش، مدیریت و سیاست گفت: آمارها نشان ­می­ دهد تفاوت زیادی بین زنان و مردان در حوزه تحصیلات تکمیلی و همچنین تشکیل مراکز تحقیقاتی و حضور زنان در این مراکز وجود دارد.

۲۰ درصد شرکت های دانش بنیان در اختیار زنان

وی افزود: ایران در کنار همه فعالیت­ها در حوزه علم و فناوری، تاسیس شرکت­های دانش­بنیان را در دستور کار خود قرار داده است و با در نظر گرفتن تعداد قابل توجه دانشجویان زن در دانشگاه­ها به دنبال افزایش مشارکت زنان در حوزه دانش بنیان است.

وی بیان کرد: آمارها نشان می ­دهد ۲۰ درصد شرکت­های دانش ­بنیان، امروز توسط زنان تاسیس شده و با توجه به توانمندی ­های زنان و افزایش حمایت­ها انتظار داریم این میزان به ۴۰ درصد برسد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد