حضور ۵ بازی ایرانی در جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس

به گزارش فناوری فرهنگی، سید مرتضی موسویان ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در کرمان اظهار داشت: چهار دوره قبل جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در تهران برگزار شده است و در سال جاری پنجمین دوره آن در کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: ثبت نام شهرستانی این جشنواره از فردا شروع می شود و در آبان ماه افرادی که در مسابقه شهرستانی رتبه کسب کرده اند به مسابقات استانی را پیدا می کنند و افراد منتخب استانی در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مسابقات کشوری و نهایی که در کرمان برگزار می شود، راه پیدا خواهند کرد.

موسویان عنوان کرد: جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس یکی از جشنواره های مهمی کشور محسوب می شود و مورد علاقه و بازدید خیلی از افراد قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: استان کرمان در زمینه بازی های رایانه ای و انیمشین از جایگاه ویژه ای برخوردار است و استعدادهای زیادی در این استان وجود دارد. در ۲۸ تا ۳۰ آذرماه  سال جاری مرحله نهایی جشنواره رایانه ای خلیج فارس توسط اداره کل ارشاد کرمان برگزار خواهد شد و ما پشتیبان کننده خواهیم بود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: این جشنواره  در ۱۰ رشته؛ پنج رشته داخلی و پنج رشته خارجی برگزار می شود.

موسویان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بازی که در اختیار بازیگران ایرانی قرار می گیرد خارجی است، تصریح کرد: در جشنواره اول و دوم بازی های رایانه ای خلیج فارس فقط بازی خارجی بود.

وی گفت: در جشنواره پنجم که در کرمان برگزار می شود سعی شده بیشتر از بازی های ایرانی استفاده شود و پنج بازی ایرانی در این جشنواره حضور دارند و این نشان از رشد خوب ما در این زمینه است.

موسویان ابراز داشت: بازی های رایانه ای امروز درکشورهای توسعه یافته به یک صنعت پول ساز تبدیل شده اند و نقش در جی پی تی کشورها خود ایفا می کنند و برنامه های ملی در تولید بازی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: مهاجرت از فضای حقیقی به مجازی سال ها است با بازی ها شروع شده است و همچنین انتقال ادبیات و دانش هم در حال صورت گرفتن است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی سه سال آینده ورود به کسب و کارها از طریق اینترفیس های انجام می شود که از انیمشین تشکیل شده است.

موسویان با اشاره به اینکه بازی ها واسطه بین ما و دنیایی مجازی می شومد، تاکید کرد: بازی ها از این نظر مهم هستند که  در همه زمینه ها به ویژه آموزش نقش آفرینی می کنند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد