رسوایی جدید فیس بوکی در کره جنوبی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از تلگراف، فیس‌بوک از یک شرکت در کره جنوبی شکایت کرده است و ادعا می‌کند این شرکت اطلاعات کاربران را جمع‌آوری و برای برنامه‌های بازاریابی استفاده کرده است.

این شبکه اجتماعی شرکت Rankwave در سئول را متهم کرده با استفاده از ۳۰ اپلیکیشن مختلف اطلاعاتی از فیس بوک به ارزش ۹.۸ میلیون دلار را استخراج کرده تا آنها را در اختیار مشتریان تبلیغاتی و بازاریابی خود قرار دهد.

در حال حاضر Rankwave از همکاری با فیس‌بوک برای اجرای تحقیقات درباره روش‌های فعالیت خود اجتناب کرده است. در نتیجه فیس‌بوک اعلام کرد تمام اپلیکیشن‌های این شرکت معلق شده‌اند.

این رویداد تا حدودی مشابه نشت اطلاعات کاربران در رسوایی کمبریج آنالایتیکا است. در رسوایی کمبریج آنالایتیکا مشاوران سیاسی با استفاده از یک پرسشنامه شخصیتی اطلاعاتی از ۸۷ میلیون کاربر را بدون اطلاع آنان جمع‌آوری کردند.

از سوی دیگر، پس از آنکه فیس‌بوک محدودیت‌های جدیدی روی شیوه عملکرد اپلیکیشن‌ها و شرکت‌های طرف سوم وضع کرد، این نخستین بار است که شرکت چنین اقدامی را انجام می‌دهد. پیش از این فیس‌بوک اپلیکیشن‌هایی که قوانینش را نقض می‌کردند، فقط معلق می‌کرد.

به‌هرحال Rankwave یک شرکت بازاریابی است که ادعا می‌کند با غربال و تحلیل اطلاعات میلیون‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌ها و دیدگاه‌های آنان را برای مشتریان خود رصد می‌کند.

جالب آنکه اپلیکیشنRankwave نیز از کاربران می‌خواهد تا با مشخصات حساب کاربری فیس‌بوک خود وارد شوند تا قدرت تأثیرگذاری اجتماعی آنان را ارزیابی کند.

 

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد