سازمان‌های دولتی در شرایط تحریم از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، مسعود برومند، در جلسه بررسی مشکلات پارک علم و فناوری شیراز در مورد شرایط سختی که در مقابل فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، اظهار داشت: آنچه باید رخ دهد، حس درک متقابل است و اگر نمی‌توانیم اقدامی برای بهبود شرایط این شرکت‌ها انجام دهیم، حداقل کارشان را سخت‌تر نکنیم.

وی بیان کرد: در شرایط تحریم‌ها گردش مالی شرکت‌ها خوب نیست و سازمان‌های دولتی باید شرکت‌های دانش بنیاد را حمایت کنند.

معاون وزیر علوم عنوان کرد: باید نگاه راهبری به این موضوع داشته باشیم و فکر کنیم که در استان و منطقه چه کارهایی برای بهبود عملکرد این شرکت‌ها می‌توان انجام داد.

برومند بیان کرد: شرکت‌های بزرگی از قبل وجود دارند که در حال حاضر نمی‌توانند به راحتی به عرصه رقابت وارد شوند و در این زمینه باید قابلیت این شرکت‌های بزرگ بازسازی شود.

موانع عدم تحقق رشد شرکت‌های دانش بنیاد

یکی از نمایندگان شرکتهای دانش بنیان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: کشور ایران یکی از پیشروهای ایده در جهان است اما چرا این ایده‌ها و اجرای آنها به رفاه و تولید و ثروت نمی‌رسد؟

اشکان سامی ادامه داد: ثبات سیاسی، ساختار قانونی و کیفیت قانونی از عوامل تأثیرگذار بر این امر هستند به طوری که با وجود این عوامل کشور ما رتبه ۱۲۷ از ۱۹۰ کشور را دارد.

وی گفت: در بحث تحقیق و توسعه به علت تحریم‌ها نمی‌توان کاری انجام داد و تنها سه درصد از سرانه کشور به بحث تحقیق و توسعه تخصیص یافته است و حتی باید ذکر کرد که تولید دانش و مقالات با کیفیت آی اس آی نیز کم شده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد