شبکه اجتماعی مبتنی بر واقعیت‌مجازی، هدف جدید فیس بوک

به گزارش فناوری فرهنگی،به نقل از نردزمگزین، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی آینده است. وی با حضور در کنگره جهانی موبایل در این مورد گفته است: واقعیت مجازی پلاتفورم بعدی است که در آن هر کسی می تواند هر چیزی را که می خواهد تجربه کند و به اشتراک بگذارد. واقعیت مجازی اجتماعی ترین پلاتفورم خواهد بود.

تصور کنید که بتوانید در جلوی آتش در محوطه ای باز بنشینید و با دوستانتان در هر زمانی که می خواهید خوش بگذرانید. یا بتوانید فیلم سینمایی محبوبتان را در یک سالن خصوصی با دوستانتان در هر زمانی که تمایل دارید مشاهده کنید. فکر کنید بتوانید نشست های گروهی خود را در هر نقطه از جهان برگزار کنید. اینها امکاناتی است که واقعیت مجازی به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که فیس بوک از هم اکنون سرمایه گذاری سنگینی بر روی واقعیت مجازی به عمل آورده است. ما قصد داریم این نوع تجارب اجتماعی را برای کاربرانمان به ارمغان بیاوریم.

فیس بوک از مدتها پیش به فکر اجرایی کردن چنین ایده‌ای افتاده و در همین راستا در سال 2014 شرکت Oculus VR را با پرداخت دو میلیارد دلار خریداری کرد. همچنین این شرکت یک گروه متخصص با عنوان واقعیت افزوده مجازی را گرد هم اورده تا بازی های ویدیویی متنوعی را برای علاقمندان به هدست های واقعیت مجازی طراحی و عرضه کند.

منبع: فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد