شرکت‌های دانش بنیان‌ جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده‌اند

به گزارش فناوری فرهنگی، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به افزایش 150 هزار میلیارد تومانی شرکتهای دانش بنیان در سال جاری گفت: شرکتهای دانش بنیان‌ جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده است.

سورنا ستاری  در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فناور استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: تعداد این شرکتها به سرعت در حال افزایش بوده و در آینده یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: سال گذشته فروش شرکت‌های دانش بنیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

به گفته ستاری دانش بنیان‌ها جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده و جوانان خلاق کشور به سرعت در حال رشد و ترقی در حوزه‌های فناوری هستند.

معاون رییس‌جمهوری با اشاره به معایب خام خام‌فروشی خاطرنشان کرد: این رفتار برای اقتصاد مضرر بوده و شامل ارزش افزوده در بازار نمی شود بطوریکه شرکت‌های دانش‌بنیان ما می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار و موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر استان‌های کشور عقب است، افزود: با این حال رشد این شرکت‌ها در چند سال اخیر در  استان سریع بوده و می‌تواند در جمع ۱۰ تا ۱۵ استان قوی در این حوزه قرار گیرد.

ستاری ادامه داد: این استان با توجه به استعدادهای غنی طبیعی و انسانی خود زمینه بالندگی در حوزه فناوری را دارد و حمایت‌های مسوولان نیز می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

معاون علمی رییس‌جمهوری امروز در سفر به استان اردبیل از کارخانه شیمی پژوهان، شیرآلات صنعتی، اشجع باتری و شرکت رادیس صنعت هوشمان آرتاویل در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کرد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد