مرادخانی: نگاه هویت گرایانه به مدولباس داشته باشیم

به گزارش فناوری فرهنگی،علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی افزود: اگر اقبال عمومی نسبت به حوزه مد و لباس وجود نداشته باشد، این عدم پاسخ فعالیت ما را نیز منفعل می کند، در سال های اخیر کارهای خوبی چون برندسازی، اعطای نشان شیما وانجام شده که ما را به این هدف رهنمون می کند؛ اما هنوز بسیار جای کار داریم.

وی ادامه داد: ما در این زمینه سابقه فراوانی نداریم؛ بنابر این بخش خصوصی باید بالاترین میزان کار را به خود اختصاص دهد، ما نیز به جمع بندی آنها بپردازیم و مهمترین وظیفه بخش دولتی توجه به بخش علمی مد و لباس و ارزیابی مقالات ارائه شده در این حوزه است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این درخواست را مطرح کرد که امسال در جشنواره فجر بیش از آن که به عرضه پوشاک بپردازیم به موضوع هنر و طراحی پرداخته شود؛ موضوعی که در آینده موجب شود مد و لباس ما در دنیای هنر بتواند جایی برای خود باز کند.

به طوری که هر کسی آن لباس را ببیند بداند «لباس ایرانی» است. همان طور که از نوع پوشاک برخی کشورها می توان به هویت مردم آن پی برد.

مرادخانی با تشکر از تمام کسانی که در عرصه مد و لباس تلاش می کنند؛ اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در آینده یکی از گروه ها و جریان های مولف در حوزه مد و لباس باشیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار امیدواری کرد که بتوانیم همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در زمینه مد و لباس طوری عمل کنیم که مردم ما آنچه را می خواهند ببینند و به درستی تصمیم بگیرند.

وی افزود: در موضوع مد و لباس فقط مساله پوشش مهم نیست؛ چرا که این موضوع بیانگر هویت انسان است لباس به عنوان نماد درونمایه های ذهنی افراد را نشان می دهد از همین رو ما به عنوان کشوری صاحب هویت با تمدنی کهن، باید ببینیم در این زمینه چه اقدامی می خواهیم انجام دهیم.

در این مراسم یاد مرحوم شیخ رجبعلی خیاط نیز گرامی داشته شد و از فرزند وی تجلیل به عمل آمد. همچنین از دو تن از فعالان عرصه مد و لباس تقدیر شد.

آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با حضور سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر انجمن طراحان لباس، رییس بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، مدیر کل صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و … در تالار رودکی در حال برگزاری است.

نمایشگاه آثار این جشنواره تا بیستم اسفند ماه در تالار وحدت از ساعت 10 تا 21 میزبان علاقمندان است

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد